15 produse naturiste pe care sa le folosesti pentru a combate astenia de primavara

Sursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/casa-camin-expresie-faciala-conexiune-6788923/

Astenia de primavara este o tulburare frecventa. Aceasta reprezinta o tulburare afectiva sezoniera care apare intre lunile martie si aprilie si dureaza timp de 2-3 saptamani. Astenia de primavara se manifesta prin stare de letargie, de iritabilitate, de tristete, ameteli, dureri de cap. 

Desi in mod normal aceste stari sunt asociate cu anotimpul de iarna, ele pot aparea si primavara. Pe durata primaverii, corpul trebuie sa se adapteze din nou la zilele lungi, ceea ce implica modificarea activitatii neuro-hormonale si a ritmului circadian. Tocmai din acest motiv, multe persoane sufera de astenie de primavara. 

Un prim pas in combaterea asteniei de primavara este adoptarea unui stil de viata sanatos. Astenia poate fi agravata de deficitul de vitamine si minerale. Prin urmare, este nevoie de o alimentatie echilibrata si variata. In plus, poti apela la produse naturiste care sa-ti ofere un boost de energie. 

  1. Rhodiola rosea 

Rhodiola rosea este o planta cu proprietati adaptogene, adica ajuta organismul sa se adapteze la stres. De asemenea, aceasta creste nivelul de energie, amelioreaza oboseala, creste concentrarea si imbunatateste starea de spirit. 

  1. Maca

Radacina de maca este un alt adaptogen de calitate cu proprietati energizante, care scade anxietatea si imbunatateste starea generala. De asemenea, acesta ajuta la cresterea perfomantei sportive si a libidoului.  

  1. Ginseng

Ginsengul asiatic sau Panax ginseng este una dintre cele mai utilizate plante pentru cresterea energiei. In plus, aceasta planta ajuta la imbunatatirea starii de spirit, cresterea performantei cognitive si intarirea imunitatii. 

  1. Probiotice

Probioticele sunt bacteriile bune prezente in mod normal in intestin, dar si la nivelul altor tesuturi. Probioticele au rol in imunitate si in digestie. Un dezechilibru al florei intestinale afecteaza tranzitul intestinal, iar un metabolism lent duce la accentuarea starii de astenie si scaderea productiei de energie. 

  1. Spirulina

Spirulina este o alga marina verde-albastruie, bogata in proteine, magneziu, calciu, iod, folat, vitamina C, potasiu si vitamina K. Este utilizata frecvent de sportivi pentru cresterea performantei fizice. Se gaseste sub forma de pudra sau capsule si se poate adauga in smoothie-uri sau limonade.

  1. Extract de stejar

Extractul de stejar este un remediu eficient pentru starile de oboseala generala, actionand atat asupra oboselii psihice, cat si asupra oboselii fizice. De asemenea, acesta ajuta la detoxifiere si la o functie digestiva optima.

  1. Guarana

Guarana este o planta cu proprietati stimulente, motiv pentru care este utilizata ca ingredient pentru multe bauturi energizante. Aceasta ajuta la imbunatatirea atentiei si stimuleaza starea de alerta. 

  1. Coenzima Q10

Coenzima Q10 este un nutrient care se gaseste in mod natural in carnea de vita, organe de animale, peste, ulei de soia, spanac, dar si alte alimente. Totusi, prin prepararea termica, acest nutrient este distrus. De asemenea, coenzima Q10 se gaseste in toate celulele corpului uman, iar organismul o utilizeaza pentru producerea de energie. Atunci cand nivelul de CoQ10 din corp scade, starea de oboseala este accentuata. 

  1. Pudra de sfecla rosie

Suplimentele cu pudra de sfecla rosie ajuta la cresterea energiei, mai ales atunci cand sunt asociate cu activitatea fizica. Pudra de sfecla rosie creste productia de oxid nitric, iar acesta relaxeaza vasele de sange si creste transportul de oxigen catre tesuturi. 

  1. Tulsi (busuioc sfant)

Busuiocul sfant sau tulsi este o planta care creste rezistenta organismului la stres, scade anxietatea, amelioreaza depresia si sustine functia cognitva. Planta se utilizeaza cel mai mult sub forma de ceai. 

  1. Ashwagandha

Ashwagandha este o planta populara in Medicina Ayuverdica sau Indiana. Aceasta este un adaptogen puternic, crescand rezistenta organismului la factorii stresori. Studiile au aratat ca aceasta planta scade nivelul de cortizol, hormon al stresului, ameliorand anxietatea, depresia si oboseala. 

  1. Schisandra

Schisandra este un fruct cu proprietati adaptogene, care ajuta la scaderea stresului, la cresterea energiei si concentrarii. 

  1. Cordyceps

Cordyceps reprezinta un tip de ciuperci parazite care cresc pe omizi. Aceste ciuperci se administreaza sub forma de suplimente alimentare, datorita efectelor imunostimulatoare, dar si de scadere a asteniei. 

  1. Shilajit

Shilajit reprezinta o substanta care creste in mod natural pe suprafata pietrelor sau se formeaza din descompunerea plantelor. Acesta este utilizat pentru proprietatile sale de imbunatatire a performantei fizice, de crestere a vitalitatii si de ameliorare a oboselii. 

  1. Reishi

Reishi este o alta ciuperca cu proprietati adaptogene si energizante, utilizata inca din timpuri stravechi. De asemenea, aceasta ajuta si la imbunatatirea starii de spirit, deci la ameliorarea starilor depresive. 

In concluzie, exista numeroase suplimente alimentare naturiste care te pot ajuta sa scapi rapid de astenia de primavara. Citeste cu atentie prospectul acestor produse, deoarece unele sunt contraindicate pacientilor cu anumite boli sau tratamente. 

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.