Taxa pe reclamație, pentru produsele cumpărate online

Taxa pe reclamație. Cei care vor cumpăra online produse care la primire se vor dovedi a fi defecte sau neconforme și vor vrea să depună o reclamație pentru acest lucru, vor trebui să plătească o sumă de 150 de lei.

Banii din taxa pe reclamație vor ajunge la mediatori, care vor prelua, astfel, atribuţiile Protecţiei Consumatorilor.

Pe de altă parte, plângerea consumatorului va fi rezolvată într-un timp foarte scurt, aceasta putând fi soluționată de către mediator chiar și în două ore.

Prevederea este cuprinsă într-o directivă europeană care va intra în vigoare din aprilie 2015.

Astfel, directiva europeană va obliga consumatorii şi comercianţii să rezolve litigiile legate de achiziţiile online, prin mediere.

„Directiva impune statelor membre să implementeze platforma de soluţionare on-line a litigiilor – SOL. Aceasta va fi o mare bază de date la nivel european unde mediatorii se pot înscrie, ei fiind cei care vor soluţiona toate disputele dintre consumatori şi comercianţi sau producători la achiziţiile on-line. În prezent, dacă ai o nemulţumire, te duci la Protecţia Consumatorilor şi faci plângere. Din aprilie, cumpărătorii nemulţumiţi pot suna un mediator la alegere sau îl pot accesa online, iar mediatorii vor fi obligaţi să ia legătura cu cel reclamat şi să încerce o rezolvare amiabilă a situaţiei. Iar producătorul sau comerciantul ştie că, dacă nu va rezolva la mediator, s-ar putea duce în instanţă şi să piardă. Comisia Europeană a propus pentru România o taxă undeva între 100 şi 150 de lei pentru rezolvarea plângerilor, bani care vor ajunge la mediator. Plata o poate face consumatorul care a iniţiat procedura, dar este posibil să fie obligat şi producătorul ori comerciantul să plătească, în funcţie de cum se decide la mediere. Oricum, dacă recunoaşte că a greşit, producătorul sau comerciantul plăteşte această sumă părţii. În caz că reclamaţia se dovedeşte a fi neîntemeiată, plata către mediator va fi suportată de consumator”, a explicat Mugur Mitroi, membru al Consiliului de Mediere din România, pentru ziarulring.ro.

 

Recomandarea editorilor Great News:

Strania poveste a pacientului Jurcan. O boală la care medicii români nu au răspuns