Se construiește un tren ultramodern care să lege România de Grecia

Producătorul de locomotive Softronic din Craiova are în intenție să construiască un tren ultramodern, care ar urma să circule între Craiova și Atena, pe coridorul paneuropean IV, care leagă Londra de Istanbul. Însă există și o problemă, porțiune de cale ferată dintre Craiova și Calafat nu este electrificată.

„Problema electrificării este rezolvată la nivelul Europei de foarte multe ţări care în fiecare an construiesc sute sau mii de kilometri de căi ferate electrificate. Cel mai ieftin transport este cel electric, este în același timp și foarte prietenos cu mediu pentru că nu poluează”, spune Radu Zlatian, consultant Softronic, pentru Digi24.

Pe porțiunea dintre Craiova și Calafat se circulă ca în urmă cu 100 de ani, cu locomotive diesel, la o viteză maximă de 30 de kilometri pe oră. CFR a făcut mai multe studii de fezabilitate, în urma cărora s-a ajuns la concluzia că ar fi nevoie de o investiție de 500 de milioane de euro.

„Totul depinde de modul de finanțare și de programul de finanțare, masterplanul care s-a aprobat la Buxelles. Asteptăm și noi și ne dorim această electrificare, în primul rând fiind o bucată care face legătura între Occident și Orient, dar întreruptă de Craiova-Calafat”, a declarat directorul CFR Craiova, Gheorghe Popa Ingineru, pentru Digi24.

Trenul ultramodern ar urma să coste cinci milioane de euro și va putea circula cu o viteză de 160 de kilometri pe oră. Din păcate, în România, din cauza liniilor proaste, nu are unde să prindă această viteză.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.