S-a ofilit frunza? Oaia ar putea fi noul simbol turistic al României. Update: Ministrul Dobre bate în retragere

Balada Miorița l-a inspirat pe ministrul Mircea Dobre, care vrea să pună o oaie drept simbol turistic al României (Wikimedia Commons)
Balada Miorița l-a inspirat pe ministrul Mircea Dobre, care vrea să pună o oaie drept simbol turistic al României (Wikimedia Commons)

Faimoasa frunză, impusă ca brand turistic al României în perioada Elenei Udrea, ar putea fi înlocuită cu o oaie, propusă de actualul ministru al Turismului, Mircea Dobre.

Imaginea țării noastre ar urma să fie construită în jurul legendei Mioriței, scrie profit.ro.

Astăzi, după ce știrea a captat interesul românilor, ministrul Turismului a precizat că totul este o neînțelegere:

„Am venit cu o idee, să ne folosim de simboluri naționale cum este Miorița, să ne folosim de legendele României pe care le avem din trecut, în așa fel încât să facem o altfel de promovare. Să schimbăm puțin strategia și eu am lansat o idee principială, că de aceea este comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînțeles că cineva de acolo a luat în bășcălie și a trebuit să înceapă să fie de rea-credință și să analizeze altfel această discuție”, a explicat ministrul.

”Nu este vorba de schimbarea brandului de țară, nu se poate schimba brandul de țară că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 euro, ceea ce nu se poate și nu cred că vreun conducător al unei instituții publice își asumă așa ceva”, a mai spus Dobre.

Operatorii de turism nu sunt de acord cu această mutare, precizând că legenda este una tristă, iar oaia este percepută ca un animal supus și fără prea multă inteligență. În ultimul rând, specialiștii cred că în turismul românesc sunt lucruri mult mai importante de rezolvat.

Ministrul Dobre a dat exemplul Spaniei, care are drept imagine un taur, cât și pe cel al Franței, care se mândrește cu cocoșul galic. Operatorii de turism nu cred, însă, că este o idee bună adoptarea oii ca brand de țară.

„Nu ne asociază lumea cu Miorița așa cum îi asociază pe francezi cu turnul Eiffel. Brandul și tot ce e legat de promovare trebuie făcut prin ochii și cu mintea străinilor, nu a românilor. Eu, personal, nu cred că ar avea succes și nu cred că acum ar trebui să lucrăm la brandul de țară, pentru că avem unul deja. Cele mai importante lucruri ar fi cum rezolvăm criza masivă de personal, care sufocă industria, pentru că nu mai facem față clienților și pierdem la capitolul servicii, iar ce-a de-a doua mare problemă este promovarea, care trebuie făcută în parteneriat public-privat. Dacă nu se rezolvă cele două teme, orice facem, facem degeaba”, a declarat, pentru sursa citată, Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines.

”Dânsul are un stil personal arogant în care nu se mai consultă cu nimeni. Ne-a informat că o să schimbe această chestiune, iar noi ne-am obișnuit cu acest stil. Eu cred că dacă nu lucrăm împreună, nu facem nimic”, a precizat și Nicu Rădulescu, președintele Organizației Patronatelor din Turismul Balnear.

Voi ce credeți? Este oaia un brand turistic mai bun decât frunza pentru România?

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: