Proiectul inițiat de președintele PSD, Liviu Dragnea, care prevede eliminarea a peste 100 de taxe, a fost adoptat definitiv prin votul din Camera Deputaților. De acord cu acest proiect au fost și cei din opoziție.
Printre taxele care vor dispărea începând de anul viitor este și timbrul de mediu, în ciuda avertisementelor venite din industria auto, dar și din Guvern.
Reprezentanții companiilor Dacia Renault și Ford spun că ar putea fi puse în pericol în jur de 15.000 de locuri de muncă. Mai mult, eliminarea acestei taxe ar duce la o creștere considerabilă a importului de rable din țările europene, ceea ce ar cauza și o creștere importantă a poluării.
De asemenea, bugetul statului ar avea de pierdut în jur de 600 de milioane de lei, bani care erau folosiți în programe precum Rabla sau Casa Verde.
Ministerul Mediului lucrează la o alternativă la această taxă. O soluție ar fi ca toți șoferii să plătească 2 lei în plus la fiecare plin de carburant în contul acestei taxe. Astfel, cine poluează mai mult, plătește mai mult.
Porivit calculelor, pentru o mașină care are un consum de 8 litri la 100 de kilometri, care parcurge în jur de 10.000 de kilometri anual, proprietarul va plăti o taxă anuală de 32 de lei, inclusă în prețul carburantului.
„Important este să plăteşti cât mai puţin dacă poluezi cât mai puţin, trebuie să fie şi un sistem care să fie uşor de implementat, să nu fie birocratic”, a declarat premierul Dacian Cioloș.
După renunțarea la timbrul de mediu ar putea apărea pe lângă adaosul la carburant și un sistem modificat de impozite locale pentru mașini. Mai exact, pentru a opri avalanșa de mașini second hand poluante în România, taxa locală ar urma să fie plătită în funcție de vechimea autovehiculului și de nivelul de poluare.
În primele 9 luni ale anului au fost înmatriculate 67.992 de autoturisme noi. Ca o comparație, în aceeaşi perioadă au fost aduse în ţară şi înscrise în circulaţie 222.859 de maşini la mâna a doua.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
„Combustibil” gratis pentru mașinile electrice. Oferta eco de la Kaufland
https://greatnews.ro/rabla-2016-reduceri-importante-pentru-cei-care-vor-o-masina-electrica/
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:








Vad ca nimeni nu spune nimic de marii poluatori,autocamioane,autotrenuri,autoutilitare care sunt cumparate tocmai pt a face cat mai multi km si logic, polueaza tot atatia km. Eu am masina de 8 ani si inca nu am circulat cu ea 70.000km,deci am poluat sub 10.000km pe an,dar pt inmatriculare am platit taxa 1500e. Cei care circula 80.000km PE AN si cu consumul de autocamion cat polueaza??? Corect ar fi sa platesti cat poluezi. O masina cu motor de 3000,euro 4 care circula 10.000km/an polueaza mai putin decat o masina motor 1900,tot euro 4 care circula 30.000km/an. Solutia o vad scoaterea taxei auto si transformarea accizei lui ponta(pervers mincinos) in taxa (5-10bani)pe litru la pompa,iar impozitul auto sa se plateasca in functie de norma euro a masinii, cum se taxeaza si in tarile civilizate pt a incuraja cumpararea de masini mai nepoluante. Politicienii traiesc pe alta planeta,fac calculele dupa salariile lor nesimtite si cred ca ne permitem masini noi.