Orașul care îți dă bani ca să mergi cu bicicleta la serviciu

FOTO: Ionuț Fantaziu/GreatNews
FOTO: Ionuț Fantaziu/GreatNews

Navetiștii care merg la serviciu cu biciclete, în loc de mașini, ar putea fi plătiți. Ideea aparține autorităților din Milano, care vor să pună în aplicare o strategie prin care să reducă nivelul de poluare din metropola italiană.

Un sistem asemănător este aplicat într-un oraș din Franța, unde aproximativ 10.000 de angajați de la 19 companii au fost plătiți fiecare cu 25 de eurocenți pentru fiecare kilometru pe care l-au pedalat până la locul de muncă.

Asta înseamnă că o persoană poate câștiga aproximativ 50 de euro pe lună dacă merge 10 kilometri pe zi cu bicicleta. Mai mult, economisește banii pe care i-ar fi dat pe carburant și mai e și avantajul unei porții zilnice de sănătate prin sport.

Din cauza poluării, la sfârșitul anului trecut, timp de trei zile, Milano a decis să interzică circulația vehiculelor particulare. Poluarea atmosferică s-a intensificat în nordul Italiei, zonă puternic industrializată, în special din cauza lipsei precipitațiilor.

Poluarea atmosferică face ravagii în numeroase orașe europene, printre care și câteva din România. Iașiul este localitatea din țara noastră cu cele mai mari probleme în acest sens.

Principala problemă a orașului este poluarea cu praf, care a dus la depășirea pragului de poluare de 32 de ori doar în acest an.

Țara în care străzile sunt pentru biciclete

În ceea ce privește transportul cu bicicleta în România, Timișoara e primul oraș în care bicicleta este mijloc de transport în comun în mod oficial. În vara anului trecut, administrația orașului a anunțat că un număr de 300 de biciclete vor putea fi împrumutate gratuit din 25 de stații.

În țările civilizate din Europa, bicicleta este un mijloc de transport în comun foarte popular. În Olanda, de exemplu, există multe străzi despre care se spune că sunt pentru biciclete, iar mașinile sunt „ doar musafiri”. Tradiția transportului cu bicicleta în Olanda a început înaintea celui de-Al Doilea Război Mondial, când se circula foarte mult pe două roți.

În anii `50, lucrurile au început să se schimbe, au început să crească numărul mașinilor și a crescut îngrijorător numărul de accidente rutiere. Popularitatea bicicletelor a revenit în anii `70. Potrivit unor statistici, în 1971 au murit peste 3.000 de oameni în accidente rutiere, iar 450 erau copii.

Olandezii au început să înlocuiască mașina cu bicicleta după o campanie care a pornit de la un articol scris de un jurnalist, al cărui copil a murit în urma unui accident provocat de o mașină.

Dacă v-a plăcut acest articol și vreți să citiți și altele de acest fel alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.