Cardul de sănătate. Ce facem în caz de pierdere, distrugere ori schimbare a datelor

În caz de pierdere, se poate elibera un nou card de sănătate

În cazul pierderii, distrugerii sau a modificării datelor personale, se poate elibera un nou card de sănătate.

Potrivit normelor metodologice de aplicare a cardului de sănătate, în oricare dintre aceste situații, persoana respectivă trebuie să depună la casa de asigurări o cerere-tip, copie de pe cartea de identitate şi actele doveditoare pentru plata contravalorii cardului.

De asemenea, solicitantul trebuie să plătească şi cheltuielile de distribuire prin servicii poştale.

Plata se va efectua la sediul casei de asigurări, iar cheltuielile sunt identice cu cele efectuate de CNAS şi Ministerul Sănătății, pentru primul card.

Mai exact, costul de producţie al cardului este de2,2 euro + TVA, iar costul de distribuire este de 2,74 lei + TVA.

După depunerea documentelor, asiguratul va primi acasă, în termen de 30 de zile, noul card. Intre timp, cardul va apărea inactiv în sistem, iar asiguratul va beneficia de servicii medicale în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate.

Potrivit CNAS, procesul de tipărire şi de distribuire a cardului de sănătate continuă pentru asigurații care vor împlini în viitor vârsta de 18 ani și/sau dobândesc calitatea de asigurat. Până la primirea cardului de sănătate, aceste persoane vor beneficia de servicii medicale în baza unei adeverinţe care înlocuieşte cardul, valabilă nu mai mult de 30 de zile de la emiterea acestuia.

Dacă acest articol vi s-a părut util, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

 

Recomandările editorilor GreatNews:

10 noutăți despre cardul de sănătate