Peste 30.000 de persoane vor fi afectate de noua creștere a prețului la roviniete, potrivit unui proiect de act normativ postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Afectați de scumpire vor fi proprietarii vehiculelor între 3,5 și 12 tone, cu maximum trei axe, inclusiv.
”Transportatorii vor trebui să plătească tarife de rovinietă pentru o zi de 12 euro, în creștere cu 33% de la 9 euro pentru vehiculele de și peste 12 t (cu maximum 3 axe, inclusiv), cu 71,42% de la 7 euro pentru vehiculele între 7,5 – 12 t și în urcare cu 200% de la 4 euro la 12 euro pentru vehiculele între 3,5 – 7,5t. Cele peste 100.000 de autovehicule de transport marfă de peste 12 t (categoria F), vor plăti 12 euro în loc de 11 euro la vinieta de o zi, iar pentru rovinieta de 30 zile această categorie de autovehicule va plăti cu 5 euro în plus, de la 55 la 60 de euro”, se precizează într-un comunicat al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.
Proiectul nu vizează vreo creștere pentru valoarea rovinietelor pentru autoturisme (categoria A) și nici pentru autovehiculele de transport persoane, indiferent de numărul de locuri – sub sau peste 23 locuri (categoriile G și H).
Lipsa autostrăzilor, marea problemă a transportatorilor
Transportatorii români sunt, bineînțeles, nemulțumiți de situație.
”Un autoturism plătește astăzi în România 28 euro/an, în Austria 87,3 euro/an (Austria are o rețea de autostrăzi de 1.720 km), în Ungaria 140 euro/an (Ungaria are o rețea de autostrăzi de 1.500 km), în Bulgaria 50 euro/an (Bulgaria are o rețea de autostrăzi de 800 km), iar în Germania (rețeaua de autostrăzi are 13.000 km), dacă se va aplica din 2019, 130 euro/an. În Bulgaria, unde taxarea este tot pe timp, pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mică de 12 tone tariful pentru o vinietă anuală este de 413 euro pentru vehiculele Euro III – Euro VI și 537 euro pentru EURO 0-II, iar la vehiculele de peste 12 tone, vinieta anuală este de 685 euro (Euro III – Euro VI) și 891 euro (EURO 0-II)”, au mai explicat transportatorii.
Chiar și așa, transportatorii sunt mai nemulțumiți de faptul că dezvoltarea infrastructurii din România bate pasul pe loc, iar numărul kilometrilor de autostradă rămâne foarte mic în comparație cu țările din Vestul Europei.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: