Tragedia de la Genova, din Italia, unde un pod construit în urmă cu mai mult de cinci decenii s-a prăbușit, accident soldat cu zeci de victime, printre care și doi români, a stârnit o discuție europeană despre siguranța podurilor.
Dacă francezii au anunțat că peste 800 de poduri din țara lor riscă să se prăbușească, în România nu există, se pare, niciun pericol.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că doar 37 dintre cele 4.250 de poduri rutiere din România se află în clasa tehnică 5, cea de risc, iar majoritatea sunt situate pe drumuri secundare.
Podurile din România, verificate la fiecare 6 luni
”680 de poduri sunt în clasa tehnică 4. Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii şi devierii circulaţiei pe alte rute”, arată CNAIR într-un comunicat de presă.
Potrivit normelor actuale, revizia podurilor se face la fiecare șase luni.
”Pentru nu se creea confuzii trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreţinere periodică este cuprins între 10 şi 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparaţia capitală este cuprins 35-50 ani, în funcţie de evaluările tehnice”, se mai precizează în comunicat.
CNAIR spune că are situația sub control și a făcut apel ”la cei care prezintă în spaţiul public informaţii în legătură cu situaţia infrastructurii naţionale, să verifice cu atenţie veridicitatea lor, deoarece în caz contrar riscă să producă panică şi confuzie în societate”.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: