Pe măsură ce anul 2024 se apropie de final, firmele, antreprenorii şi administratorii societăţilor comerciale privesc spre 2025, un an care promite să aducă o serie de oportunităţi, dar şi provocări. De la progresele tehnologice la schimbările în dinamica forţei de muncă, firmele trebuie să rămână la curent cu noile informații şi să găsească cea mai bună formă să se adapteze pentru a creşte în piaţă.
Dacă eşti administratorul unei societăți în îndeplinirea atribuţiilor tale, anul care vine ar fi bine să fii atent la următoarele trenduri, ca să aliniezi buna funcţionare a societăţii comerciale care se află sub gestionarea ta, cu cerinţele şi aşteptările din piaţă.
Inteligenţa artificială şi automatizarea apasă pedala de acceleraţie
La anul, inteligența artificială şi automatizarea vor continua să transforme industriile, pieţele şi felul în care firmele activează pe piaţă. De la asistenţă pentru clienţi bazată pe AI până la raportarea financiară automatizată, firmele şi companiile care adoptă aceste tehnologii vor putea să rămână competitive pe piaţă.
Recomandarea pentru managementul societăților:
Luaţi în considerare posibilitatea de a investi în instrumente şi soluţii de inteligenţă artificială care să se alinieze nevoilor concrete pe care le aveţi la nivel de afacere. Fie că vorbim de automatizarea taskurilor repetitive, fie că ne referim la folosirea inteligenţei artificiale pentru analiza datelor, lucrul cu aceste tehnologii vă vor ajuta să rămâneţi în preferinţele clienţilor şi nu să vă duceţi afacerea în jos.
Sustenabilitatea
Deja de câţiva ani se observă o creştere a interesului pentru sustenabilitate. Dar în 2025, aceasta ar trebui să devină o prioritate şi mai mare pentru firme şi companii. Consumatorii, investitorii şi guvernul fac presiuni pentru ca firmele să adopte practici de business mai durabile. De aceea, firmele care nu vor reuşi să se adapteze pot descoperi că se află sub o presiune foarte mare sau că pierd din cota de piaţă.
Recomandarea pentru managementul societăților:
Luaţi măsuri cât mai curând pentru a reduce amprenta de carbon şi pentru a folosi inovaţiile durabile în activitate. Multe societăţi vor vedea beneficii pe termen lung dacă adopta practici mai ecologice, inclusiv economii de costuri şi îmbunătăţirea brand awareness-ului.
Munca de la distanţă şi hibrid
După COVID-19 mulţi oameni au rămas acasă şi şi-au transformat sufrageria sau dormitorul în birou şi sală de şedinţe. Flexibilitatea oferită de modalităţile de lucru la distanţă şi hibride a devenit deja un element permanent al forţei de muncă. De aceea, la anul firmele vor fi nevoite tot mai mult să-şi rafineze politicile referitoare la munca la distanţă şi să optimizeze infrastructura digitală, ca să ofere astfel o bază de lucru eficientă pentru cei care lucrează de la distanţă.
Provocările economice
La orizontul 2025 se întrevăd multe provocări economice, aşa că firmele vor trebui să se concentreze pe rezilienţa lor financiară. Ratele dobânzilor vor creşte în continuare, la fel şi inflaţia. Vor exista fluctuaţii în lanţurile de aprovizionare, aşa că firmele trebuie să-ţi gestioneze cât mai inteligent resursele financiare, să reducă cheltuilile inutile, să analizeze necesitatea opţiunilor de finanţare.
O experienţă premium pentru clienţi
În 2025, clienţii vor fi şi mai atenţi şi mai selectivi în alegerea firmelor şi companiilor de la care cumpără produse şi servicii. Aşteptările clienţilor sunt în creştere, iar ei au nevoie de experienţă cât mai personalizată, fără timpi mari de aşteptare şi noduri în relaţia de comunicare. Firmele care vor acordă prioritate experienţei clienţilor vor fi mai bine poziţionate pentru a-şi păstra clienţii fideli.
Recomandarea pentru managementul societăților:
Investiţi în platforme şi funcţii sau instrumente care îmbunătăţesc experienţa cu clienţii – de exemplu sisteme CRM, strategii de marketing personalizate. Înţelegerea şi anticiparea nevoilor clienţilor vor fi extrem de importante în 2025, chiar mai mult decât până acum.
Administrare cu leadership empatic şi inclusiv
Firmele recunosc tot mai mult importanţa unui leadership care valorizează empatia şi incluziunea. La anul, administratorii societăţilor vor trebui să fie mai atenţi la nevoile emoţionale şi psihologice ale echipelor lor, să asigure un mediu de lucru mai primitor şi plin de respect. Această abordare va creşte satisfacţia şi implicarea angajaţilor şi în plus va contribui la păstrarea oamenilor buni. Fără dubii, 2025 va fi un an greu pentru firme deoarece deja au fost anunţate impozite şi taxe mai mari. Vor fi multe provocări şi administratorii societăţilor comerciale trebuie să rămână vigilenți, să-şi alinieze metodele de conducere cu trendurile menţionate mai sus, să-şi cântărească extrem de bine deciziile privitoare la societatea pe care o conduc şi să se pregătească.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: