Trucuri pentru șoferi. 3 sfaturi utile pentru o mașină mai sigură

Chiar și o mașină mai veche de 10 ani poate fi transformată într-un automobil sigur, cu ajutorul acestor trucuri simple, ușor de pus în aplicare.

1. Crește intensitatea luminii farurilor!

Condusul pe timp de noapte în România este o aventură, din cauza drumurilor prost iluminate și a marcajelor care lipsesc sau sunt foarte șterse, mai ales pe drumurile comunale și județene, dar deseori și pe cele naționale. În aceste condiții, primul sfat pentru îmbunătățirea siguranței rutiere este schimbarea tipului de becuri pentru faruri. Becuri speciale cu halogen sau xenon cum sunt cele de AICI pot crește lumina de drum – atât pe fază scurtă, cât și pe fază lungă – chiar și cu 130%.

Astfel, puteți avea o luminozitate de peste două ori mai bună decât în prezent, iar tehnologia folosită asigură protecție vizuală și pentru șoferii din față (pe fază scurtă, ei nu vor fi orbiți de lumina automobilului dumneavostră). Puteți afla mai multe despre noile tehnologii în domeniul iluminatului auto, dar nu numai, AICI.

comparatie faruri2. Nu apela la all season și alege producătorii de anvelope de calitate, testați!

În privința anvelopelor folosite, primul sfat este să nu mizați pe all season. Aceste anvelope nu sunt nici de iarnă, nici de vară, iar aderența lor cu asfaltul nu va fi la nivel optim în niciunul dintre aceste anotimpuri. Așadar, alternarea anvelopelor de iarnă cu cele de vară pare cea mai bună soluție, iar clubul automobilistic german a testat o mulțime de anvelope ale marilor producători și a ajuns la o concluzie.

Continental domină topul atât la anvelope de vară, cât și la cele de iarnă, cu Continental ContiPremiumContact 5 (desemnate cele mai bune anvelope de vară) și ContiWinterContact TS850 (desemnate cele mai bune anvelope de iarnă, pe majoritatea dimensiunilor de roți). Alte mărci celebre cu note bune în testele germanilor au fost Michelin, Dunlop, Hankook, Pirelli, Falken, Nokian, Firestone, Vredestein și Goodyear. Dintre mărcile de cauciucuri mai ieftine, s-au remarcat anvelopele produse de cei de la Fulda.

Indicatorii de uzură de pe unele anvelope te ajută să îți dai seama rapid dacă cauciucurile trebuie schimbate
Indicatorii de uzură de pe unele anvelope te ajută să îți dai seama rapid dacă cauciucurile trebuie schimbate

3. Ai grijă la lichidul de frână!

Înlocuirea lichidului de frână este o operațiune mai importantă decât cred mulți dintre noi. Sfatul nostru este să deschizi din când în când rezervorul și să verifici dacă lichidul are culoarea normală, adică un maro deschis. Dacă este așa, atunci ai grijă doar ca nivelul lichidului să fie la linia marcată pe rezervor. Dacă lichidul este de culoare maro închis, atunci este un semn clar că trebuie să îl schimbi. Când mergi la magazinul auto, ai grijă să alegi doar lichid recomandat vehicului tău, nu un produs la întâmplare.

Schimbarea lichidului de frână se face de regulă în service, însă se poate face și acasă. Iată cum:

– ridică mașina cu cricul sau urc-o pe o rampă, pentru a lucra în siguranță sub ea;

Există și dispozitive pentru a testa calitatea lichidului de frână din micul rezervor al mașinii
Există și dispozitive pentru a testa calitatea lichidului de frână din micul rezervor al mașinii

– scoate roțile, începând cu cele din spate. Pe spatele cilindrului de frânare, pe care îl vei găsi pe frâna din spate, este o valvă mică;

– cu ajutorul unui sistem de schimbare a lichidului de frână acasă (care poate fi cumpărat de la magazinul de piese și accesorii auto), conectat la valvă, se elimină lichidul uzat și se înlocuiește cu cel nou. Pentru a iniția scurgerea lichidului se apasă pedala de frână, până când lichidul care curge prin acest sistem de ajutor nu mai conține bule de aer;

– se strânge apoi valva de pe cilindrul de frânare și se clătesc bine mâinile, întrucât lichidul de frână este o substanță cu toxicitate ridicată.

Dacă acest articol ți-a fost util, te invităm să te alături, printr-un like, comunității de pe pagina noastră de Facebook.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.