Tinerii care încearcă să-i convingă cu mere pe fumători să renunțe la țigări

FOTO: Interact Varana Focșani
FOTO: Interact Varana Focșani

Un grup de tineri din Focșani, Interact, care se implică în acțiuni de voluntariat, a inițiat o campanie prin care încearcă să-i facă pe fumători să se lase de țigări. Aceștia au mers în mai multe locuri publice din Focșani și au dat „un măr pentru o țigară”.

„Fumatul, atât de la îndemână dar atât de nociv, este un factor grav şi dăunător pe termen lung. Iniţiativa tinerilor din Interact Focşani şi-a propus să atragă atenţia asupra acestui fenomen, care face mii de victime în fiecare an şi care afectează în mod indirect şi pe cei care sunt nefumători. Mărul, un fruct simbolic oferit de Clubul Interact Focşani, este o alternativă sănătoasă la acest viciu”, au transmis tinerii.

Un studiu realizat de Asociația React arată că 84% din români susțin interzicerea fumatului în spațiile publice, iar 78% sunt de părere că țigările nu ar trebui să se vândă la mai puțin de 250 de metri de școli.

Potrivit studiului, vârsta medie la care românii încep să fumeze este de 19 ani, în condiţiile în care 44% dintre respondenţii fumători au devenit fumători în jurul vârstei de 18 ani, iar 36% între 18 şi 20 de ani.

Potrivit unui raport european, România este una dintre cele cinci țări care nu-și protejează cetățenii de fumatul pasiv. Pe aceeași listă se mai află Cehia, Grecia, Austria și Slovacia.

Țara noastră, care încasează în jur de 300 de milioane de euro din taxa pe viciu, amână implementarea legislației internaționale. Iar acest lucru se întâmplă în condițiile în care, potrivit statisticilor, principalele cauze de deces din România sunt provocate de fumat: boli cardiovasculare, afecțiuni respiratorii cronice sau cancer.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews: