Proiectul unei rulote românești a reușit să atragă o finanțare de 90.000 de euro. Banii ar urma să fie investiți într-o fabrică care să producă rulotele Tracia.
Potrivit antreprenorului Gabriel Bugnar, cel care a reușit să atragă fondurile pentru ideea sa, fabrica ar urma să aibă două linii de produse: una pentru familiști, alta pentru tinerii pasionați de circuite „la rulotă”.
Vrea să vândă minim 60 de bucăți pe an, pentru ca operațiunile să fie profitabile. Prețul unei rulote Tracia ar urma să fie de aproximativ 10.500 de euro fără TVA și ar putea fi cumpărat și în leasing, eventual printr-un program de tip „Rabla” pentru rulote.
Clienți ar fi românii pasionați de călătorii, foști turiști de cort care caută confort și mobilitate sporite, proprietari de mașini cu buget disponibil de minim 13.000 de euro. De asemenea, „dacă brandul și calitățile sale sunt convingătoare oferta va fi prezentată și posibililor cumpărători externe.
Tracia Caravan este proiectată pentru 4-5 persoane și are o greutate de 900 de kilograme. Are o lungime de aproximativ 5,5 metri, o lățime de 2,1 metri, iar în interior înălțimea este puțin peste 2 metri.
În ceea ce privește dotările standard, are apă rece, apă caldă, o baie cu duș, WC și chiuvetă. Mai există și un aragaz cu trei ochiuri, frigider, o sobă specială pentru încălzire, prize, o butelie pentru gaz, rezervor cu apă potabilă și un rezervor pentru apa uzată.
„Fiecare formă, fiecare volum are o justificare”
Opțional, se mai pot adăuga: aer condiționat, panouri solare, internet Wi-Fi, televizor, recepție satelit și cameră pentru mers înapoi. Autorul proiectului de design, arhitectul Critian Silviu Valentin, a folosit unele elemente din trăsăturile primului model de dubă românească, TV, care a început să devină populară în anii `60 și era produsă la fostele uzine bucureștene Rocar.
„În primul moment mi s-a părut că ideea e cel puțin ciudată. Apoi, pe măsură ce priveam tot mai mult primele schițe mi-am dat seama nu numai că arată bine ci are și logică.
Sunt elemente recognoscibile pentru unele generații – sigla, fereastra din două bucăți, trapezul din față de la TV care este spatele rulotei ș.a. Elementele acelea, stilizate și aduse de Valentin în zilele noastre, chiar arată foarte bine! Rulota are identitate, fapt greu de obținut astăzi pentru rulote și mașini; dacă nu vezi sigla, nu recunosști marca așa cum se întâmpla când vedeai un Fiat, VW sau… Trabant”, spune Gabriel Bugnar, antreprenor Tracia Caravan.
Pe baza proiectului de design, Gabriel Bugnar a lucrat la partea tehnică și la pregătirea documentației pentru un program de finanțare.
„După finalizarea proiectului tehnic urmează producția prototipului (două exemplare), testele și omologarea. Apoi, pe baza prototipului va porni producția de serie. (…) Vali s-a documentat, a învățat, a studiat, a căutat tot ce a găsit despre rulote, și de azi și din vechime. Iar fiecare linie, fiecare formă, fiecare volum are o justificare ce vine de undeva și duce undeva. (…) Principalele puncte din conceptul său se vor regăsi și în următoarele produse, o rulotă turistică destinată tinerilor, mică, compactă, pentru două persoane și o rulotă comercială”, spunea Gabriel Bugnar în urmă cu câteva luni.




Dacă acest articol vi s-a părut util, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:
NU ESTE PRIMA RULOTA ROMANEASCA!
In anii de glorie comunista s-au fabricat la Reghin (parca) in cantitati destul de mari!
Dupa o experienta de 6 ani calatori in rulota, am adunat toate informatiile utile, de la planificatea vacantei, achizitia rulotei, mentenanta, costurile de exploatare, legislatie si topul campingurilor din grecia, bulgaria si ungaria in blogul
www(punct)excursieinrulota(punct)com
Vacanta placuta!
Un pasionat al calatoriilor cu rulota
Este o initiativa de salutat,insa de la inceput o rulota trebuie gandita incepand cu greutatea proprie!Care trebuie sa se incadreze ca si compatibilitate cu masina nationala!Adica cu Loganul!Ea trebuie mult usurata pentru a o face compatibila cu masina nationala!
nu se poate construi pentru logan, golanul se incapataneaza sa scada cilindreea de la clipa la clipa, in curand ajunge la 0.5 litri, deci e un job imposibil, sper ca sesizati.
Chiar daca nu e prima, initiativa e laudabilă…
cred ca se poate face o mica corecție, să dispară câteva vocale dintr-un cuvant și textul sa fie așa:
“Opțional, se mai POT adăuga: aer condiționat, panouri solare, internet Wi-Fi, televizor, recepție satelit și cameră pentru mers înapoi.”
Vă mulțumim pentru semnalarea erorii. Am corectat-o.
Sa nu uitati peretele mobil, destul de acyual si binentels apreciat mult in vest si nu numai. Mult succes
MULT SUCCES.
ABIA ASTEPT SA CUMPAR UNA ROMANEASCA DE 2 LOCURI SI SUB 600 KG.
De ce trebuie sa fie nationala?De ce e Loganul masina nationala?De ce trebuie sa ai atitudine nationalista?Ca sa tratezi complexe de inferioritate?De ce sa nu fie multe firme care fac rulote sau ce-or vrea pentru oameni ,de unde or fi ei?Trebuie neapårat sa te bati cu pumnul in piept ca esti romån,trac sau mai stiu eu ce inchipuiri care te fac sa crezi ca esti mai bun decåt altå natie?Oricum,putea fi mai rau,sa puneti pe roti chilia lui Arsenie Boca…
rosie, postul tau este unul care denota idiotenie! Nu te pune nimeni sa fii nationalista daca nu vrei! Insa, nu condamna nationalismul, el fiind singurul care ne poate duce spre progres! Ia exemplele marilor tari, care isi promoveaza si isi conserva identitatea; consuma cu mandrie produsele lor, isi respecta sarbatorile lor etc. Ca sa intelegi si treaba cu Loganul, pentru ca se pare ca esti depasita de explicatie, Logan este un produs al Dacia. Dacia este masina romaneasca(desigur, acum multi ani, luata sub patent-dar who gives a fuck!?). cumparam produse romanesti, producem, avem angajati, ii platim, au bani, cumpara etc.
got it?
Spor la treaba domnilor care vor sa fabrice asa ceva!
Bravo Ionuț! Sunt de aceeași părere cu tine. Pe noi nu ne caracterizează numai răutatea fiind bântuiți de comunism chiar și după un sfert de veac. Dacă ne uităm în jurul nostru toate națiunile au o mândrie națională numai românii se desconsideră criticând orice este românesc.
Ti-as da “Like”, dar nu vad buton. Asa ca iti spun: “Imi place cum gandesti!”.
Ionut,
Dacia nu este masina românească, dar la prostie esti campion, desigur.
la fel cu Opel din Germania, Ford din Germania si Anglia, Skoda si Seat din Spania, Lamborghini din Italia si ex. pot continua.
Mult succes in realizarea proiectului,daca se poate o sugestie,si o varianta de max.600km,pentru 2 sau 3 locuri.
Să avem angajați să îi plătim cu 1000 Ron lunar ca să cumpere ce? O rulotă de minim 12999 euro să o lege după ce? După cal? Hai sa fim serioși cu angajatul si cu naționalismul domnule Ionuț iar la baza Dacia a fost renault , nu are legătură cu Ro. Să fim mai calculați la vorbă trebuie….
Ca de obicei, hater-ii au sărit cu huo. Rulota e un lux. Dacă am bani de o rulota și am și o varianta românească, o iau în considerare ca opțiune. Nu e obligatoriu sa o cumpăr, doar pe criteriul tarii în care e fabricata. La fel ca și cu Dacia. Mult succes inițiatorilor.
Cică Dacia nu e ” românească ” ! Dar am avut o mașina pur naționala , ARO ! De ce nu mai e ? Ați văzut cât costa un Mercedes G Classe ? Mai reflectați cârcotașilor !
Corect!!…… Cît se poate de corect!!…..
Ca posesor si utilizator de rulota, am o mica observatie. In fotografie, se observa trei paturi, cu toate astea, masa pare doar de doua persoane. Cred ca patul din fata rulotei se poate face pliabil, peste zi sa se poata transforma in masa cu doua banchete. Si poate o sina pentru cort ar fi o idee buna pentru perioadele cu vreme nefavorabila.
La 4000 de euro poti lua o rulota aproape noua ..din alta tara.Sau in perfecta stare de functionare,rulotistii cunosc asta.ptr ca nu are motor sa ti pese ca te lasa in drum,pina 13000 de euro,e cale lunga,,deci e fff scumpa..
Mai sunt unele “ADRIA” cred ca se numesc și sunt fabricate lângă Pitești
Ai sa va spun nu merita banii astia si dacia la tractiune este f slaba si rulota nu mivse pare ok daca era dorata cu tit ce spune ooate merita banii astia dar este exact ka la loga este pretul in functie de imbunatatii
Felicitari si mult succes mai departe!
Prețul este cam umflat la ce dotări standard are. Sper să aibă succes. În ceea ce privește mașina Dacia Logan, aceasta nu este românească, pentru că în ansamblu nu a fost gândită de un designer român, ci unul francez, sau cel puțin așa se menționează în sursele oficiale. De asemenea, nu poate fi numită o fabrică românească, dar privatizată după revoluție de către niște persoane de altă naționalitate. A afirma că o fabrică sau o companie este românească, dar aflată în patrimoniul străin, iar toți angajații ascultă de regulile patronului străin și nu de statul sau un patron român, e ca și cum ai spune că ți-ai construit o casă pe fundul Mării Negre și că acel spațiu nu e locuit de nimeni. Sau ca să fiu mai explicit în exprimare, îți girezi casa la bancă și încă să te lauzi că aceea este a ta.
Bravo pt idee….apropo…am o Dacie si-mi iau si o rulota facuta in Romania. In rest nu ma intereseaza comentariile negative. Si inca una…o sa o plimb si prin Suedia..deci dlor de la Tracia…faceti rulotele alea si gata. Sa fie bune si accesibile ca pret. Numai bine.
Da este o inițiativă buna de toata lauda sa cumpărăm si noi rulote noi ca de second neam cam săturate ,dar apropo faceti si autorulote eu lucrez la una chiar acum o fac pentru mine nu este asa greu succes!
FACETI DOUA MODELE UN MODEL DE TREI PERSOANE SI ALTUL DE CINCI IAR LA CEL DE CINCI SAU MAI MULTE PERSOANE PUNETI OSI DUBLE
Sunt rulote noi, e adevarat, micute, cu preturi sub 8000 euro! 10.000 euro este destul de scump ptr piata romaneasca! Deci, incercati ceva bun la preturi competitive, adica la cca 5-6000 euro cel mult!
Salut initiativa. Mult succes, bafta si perseverenta.
Personal as aprecia foarte mult daca va avea lampa pentru exterior si cort, eventual copertina.
O nișă de piață excelentă.
Mult succes
Nu mă pricep la preturi și alte alea,un singur lucru ma bucura:mai sunt oameni sau firme care vor sa produca,că cei mai multi doar vând ce produc alții(Occidentul)și suntem o tara de cumpărători,da Doamne sa mai producem și noi ceva,nu doar sa vindem și să cumpărăm ale altora.Productie cat mai rapida,bravo!
Cum sa fie o rulotă la același preț cu o masină? Ba chiar mai scumpă daca o compari cu Loganul….
Nu este un proiect fezabil. Amatorii de excursii își închiriază rulote pe 30 de zile nu-și cumpără. Unde să mai ții rulota dacă de abia ai unde să tii masina ? Să zicem că stai la casă și ai curte mare, garaj… păi ții ditamai hardughia 11 luni pe an să-ți ocupe un spațiu pt ca sa mergi o luna in concediu cu ea? platești înmatriculare, rovignetă, asigurare, impozit pt ca sa o folosesti o lună pe an ?
Mașinile fabricate în România, Logan, Sandero, Matiz…. sunt foarte bune, nimic de zis, raport preț/calitate f bun. Marea hibă a lor este tabla. După 5 ani ți-e greață să te mai uiți la ele – sunt îmbobocite de rugină peste tot, aripi, portiere, praguri…. te apucă greața și disperarea ca trebuie sa vopsești si sa chituiești o masina dupa numai 5 ani, operație care oricum este degeaba pt ca peste alti 5 ani va arăta la fel, gaurită și plânsă de rugină peste tot. Mare păcat pt ca în rest sunt foarte bune, cel puțin Dusterul diesel este o masina care poate rivaliza cu cele mai pretențioase mărci, cel puțin ASX este pe nicăieri față de Duster. Prețul la un Logan – 9000 eur, Duster 15.000 eur.
O cașcarabetă pe 2 roți, fără motor, 13.000 euro ? Nu o va cumpăra nimeni la prețul acesta.
La greutatea de 900 kg, mai adaugi biciclete, TV, bagaje, rezervor de apa potabila, rezervor de apă uzată… iese 1300 – 1500 kg… Cu o mașină de 900 – 1100 kg, la care mai pui inca 250 kg persoane și bagaje te duci in excursie dar nu stii daca te mai intorci pt ca faci prag ambreiajul, motorul cauciucurile etc.
Un alt punct slab care constituie o greseală de proiectare, la 5 m lungime, 2,1 m lățime 1000 kg, pui o singura punte? cine a proiectat-o habar nu are de dinamica autovehiculelor sau a remorcilor. Ai nevoie de cel puțin 2 punți și sistem de frânare propriu care trebuie sincronizat cu sistemul de frânare al autovehiculului tractor. Deci greutatea va fi mult mai mare.
Proiectul așa cum apare este un eșec din start atât din punct de vedere tehnic cât și din punct de vedere economic. 13.000 eur rulota, 10.000 eur masina – cu 25.000 eur cumperi o autorulotăpe șasiu de autoutilitara de max 3500 kg – nu ai nevoie de categoria B+E fiind suficient B, motorul de 2,5 l va consuma mai puțin ca un autoturism care trage încă odată greutatea lui.
Această rulotă este prea mare și greoaie și se pare că nu va avea prea mulți cumpărători. Normal ar fi fost să se înceapă cu o rulotă ușoară foarte utilă tinerilor care fac excursii prin locurile mai puțin accesibile ale munților și nu una cu care să mergi doar la mare sau la ștranduri, prin parcări modernizate. Cei care au conceput rulota se pare că n-au habar de turism, n-au studiat piața și nu s-au consultat cu iubitorii de natură. Păcat că românul de rând va cumpăra în continuare toate rablele aruncate la gunoi de către occidentali…