Încă o aplicație-coșmar pentru taximetriști: 45 de bani pe kilometru

Trei antreprenori nemți au lansat un sistem de transport în comun cu microbuze care le face viață grea taximetriștilor.

Start-up-ul „Allygator Shuttle” funcționează în fază de test în Berlin. Compania care se află în spatele proiectului, Door2Door, spune că microbuzele sunt ieftine ca transportul în comun, dar confortul este ca în limuzine. Costul per kilometru în Germania este de aproximativ 10 eurocenți, cam de trei ori mai puțin decât prețul pe care îl ia un taxi în București.

Cei care doresc să folosească microbuzele Allygator Shuttle trebuie să-și instaleze aplicația, să pornească GPS-ul și să scrie destinația la care vor să ajungă. Secretul aplicației stă într-un sistem prin care călătorul este cuplat cu alți utilizatori din zonă care vor să ajungă în destinații apropiate și se va crea un traseu convenabil pentru toți. Practic, este un fel de mijloc de transport în comun care își adaptează traseul în funcție de destinația utilizatorului.

„Să ai un serviciu de transport complet electric, deci fără poluare și care permite ca în trafic să fie mai puține mașini care nu mai fac blocaje rutiere și care nu au nevoie de locuri de parcare e un scenariu fantastic pentru orașe și vrem să oferim tehnologia pentru acest scenariu”, a declarat Tom Kirschbaum, unul dintre cei trei fondatori Door2Door.

Cea mai populară aplicație care e o alternativă la taxi în România este Uber. Aceasta funcționează deocamdată doar în Capitală și va fi lansată și în Cluj.

De altfel, Uber s-a aflat si în centrul unui scandal la Cluj, în timpul festivalului Untold. Patru șoferi Uber au fost amendați de polițiști pentru „efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație”.

Șoferii Uber au fost atrași către secții de poliție din Cluj de către taximetriști care s-au dat drept clienți. Reprezentanții Uber spun că serviciul companiei este acela de ride-sharing, care încă nu este reglementat în România.

„Există un demers de reglementare la nivelul UE, în linie cu recomandările Comisiei Europene. Uber nu este un serviciu de taxi – este o aplicaţie de mobil care pune în legătură pasageri cu şoferi parteneri, persoane care îşi împart maşina personală ocazional pentru a-şi acoperi costurile maşinii sau pentru a face un venit în plus.”

Orașul european care vrea să elimine complet mașinile personale

https://greatnews.ro/uber-inventeaza-taximetria-cu-barca-cum-va-functiona-noua-aplicatie/