„În timp ce marile orașe din întreaga lume încurajează deschiderea cât mai multor zone pietonale, noul primar al Bucureștiului interzice evenimente precum Via Sport, care închidea traficul mașinilor pe un bulevard pentru evenimente sportive. Face capitala României pași înapoi?”, se întreabă jurnaliștii de la The Guardian, care au făcut o analiză despre decizia primarului Gabriela Firea de a interzice evenimentele sportive pe bulevardul Kiseleff.
The Guardian mai scrie și despre faptul că Firea a propus, tot pentru traficul mașinilor, interzicerea organizării de concerte în Piața Constituției. Jurnaliștii britanici subliniază faptul că în timp ce tot mai multe orașe încurajează festivalurile stradale, Bucureștiul „înoată împotriva curentului”.
Via Sport se închide după 6 ani și 3 weekend-uri, au anunțat la sfârșitul lunii iulie cei care se ocupau de organizarea evenimentelor sportive care aveau loc în fiecare sfârșit de săptămână pe bulevardul Kiseleff, între Piața Victoriei și strada Ion Mincu.
În ultimă cu câteva săptămâni, noul primar al Bucureștiului, Gabriela Firea, a declarat că acest eveniment blochează traficul în fiecare weekend, iar coada de mașini pe arteră, una dintre principalele porți de intrare în București, se întinde până în Băneasa.
În timp ce primarul Gabriela Firea caută să încurajeze traficul, în capitalele europene tendința este exact invers.
Oslo, capitala Norvegiei, vrea să înlocuiască parcările orașului cu magazine, restaurante și zone culturale pentru a forța interzicerea mașinilor în centrul orașului până în 2019. De asemenea, primăria din Helsinki are în plan ca din 2025 să ia măsuri astfel încât mașinile personale să nu mai aibă dreptul de a circula în oraș. Pentru acest lucru se lucrează la un plan de dezvoltare a transportului în comun.
Pozele care au înfuriat România. Ucigașii de capre negre au fost prinși
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: