Explicația pentru care au fost blocate serviciile ING România

Sâmbătă după-amiază, sistemul de servicii ING a fost blocat și a devenit din nou funcțional aproape spre miezul nopții.

„Vă informăm că astăzi, 10 septembrie, orele 13.00, sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situaţii tehnice neprevăzute, atât reţeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cât şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile”, au anunțat reprezentanții ING.

Ulterior, cei de la ING au anunțat și care a fost cauza blocării sistemului. „Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor.

Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată (…)

Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor”, au transmis cei de la ING.

Reprezentanții băncii mai spun că imediat după ce a apărut incidentul au fost activate proceduri de recuperare.

„Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului.

Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplină integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor”, mai precizează cei de la ING Bank România.

ING mai precizează că lipsa de comunicare pe tot timpul incidentului a fost cauzată tot de căderea sistemului.

„Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecțiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienți”, mai transmite ING România.

O pasăre superbă trăiește din nou în România, după 45 de ani de la dispariție

https://greatnews.ro/marea-britanie-pregateste-permise-de-munca-pentru-europeni/