Peste 200.000 de mașini second hand au fost cumpărate de români, 2016, prin intermediul platformei online Autovit.ro. Potrivit reprezentanților site-ului, cele mai căutate mărci au fost Volkswagen, BMW, Audi şi Opel.
Românii au dat între 5.000 și 10.000 de euro pe o mașină la mâna a doua, iar cele mai căutate în acest segment au fost berlinele și mașinile de familie. Mașinile decapotabile se află la polul opus în ceea ce privește interesul. Un top Autovit al modelelor preferate arată că românii caută VW Passat, VW Golf, BMW Seria 3, Audi A4 și Opel Astra.
Este în creștere interesul pentru SUV-uri. În 2016 s-au vândut aproape 1.000 SUV-uri BMW și câteva sute de modele din aceeași categorie de la Audi.
„Sunt mulţi factori de care depinde timpul în care anunţul ajunge să se transforme în achiziţie. Mărcile germane, atât cele de volum cât şi cele premium, sunt mai căutate, astfel că vânzarea acestor maşini este mai rapidă. Contează mult şi în ce stare estetică şi tehnică este maşina, dar esenţial rămâne preţul”, a declarat directorul de vânzări al Autovit.ro, Cristian Cojocaru.
Cel mai rapid se vând modelele marca Opel se vând cel mai repede, la aproximativ 14 zile după ce anunţurile au fost publicate pe site. Modelele Volkswagen, Skoda, Audi şi Ford stau online în medie trei săptămâni, în timp ce la peste jumătate dintre mărci timpul mediu de vânzare este de o lună.
Printre mărcile care se vând mai greu se numără Subaru, şapte săptămâni, Volvo, aproape şase săptămâni, Ssansgyong, 50 de zile, Jaguar, Lancia şi Jeep, peste 40 de zile.
Românii au fost interesaţi în 2016 şi de maşini ale unor mărci rare. În total s-au vândut 14 maşini Dodge în medie, fiecare în aproximativ 60 de zile, 18 maşini Daihatsu, cu o medie de două săptămâni pe site, şi zece maşini Saab, cu o medie tot de două săptămâni.
Cel mai greu se vând modele de nişă precum Audi A1, BMW Seria 6, Dacia Sandero Stepway, Fiat Panda, Honda Civic, Land Rover Discovery, Peugeot 3008 şi Volkswagen Scirocco a căror timp mediu de vânzare este de 45-60 de zile.
Sunt şi modele în cazul cărora achiziţia are loc la peste trei luni de la postarea anunţului, câteva exemple fiind Hyundai Coupe (126 de zile), Jeep Cherokee (118 zile) sau Mercedes-Benz GLA (99 de zile).
Piaţa maşinilor second hand din import a avut cele mai bune prime nouă luni din ultimii şapte ani, numărul unităţilor înmatriculate fiind de 222.859, în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate de site-ul de anunţuri Autovit.ro.
Coroborând cele mai recente statistici publicate de Institutul Naţional de Statistică(INS), Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile şi Autovit.ro, rezultă că circa 75% dintre autoturismele înmatriculate în România în primele nouă luni sunt maşini second hand aduse din străinătate şi doar în jur de 22% sunt maşini noi.
În 2015, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%, la 81.162 de unităţi. Anul de vârf pentru înmatriculările de autoturisme noi în România a fost 2007, cu 312.589 de înmatriculări.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: