AcasăSocialOrașul cu cel mai congestionat trafic din Europa se află în România

Orașul cu cel mai congestionat trafic din Europa se află în România

-

București este orașul cu cel mai congestionat trafic din Europa, arată un studiu publicat ieri de producătorul olandez de sisteme de navigație prin GPS TomTom, transmite AFP, potrivit agerpres.ro.

Bucureștiul, Varșovia și Roma sunt orașele cu cel mai congestionat trafic din Europa în timp ce Istanbul, Mexico City, Rio de Janeiro și Moscova se situează în fruntea clasamentului mondial.

În cazul orașelor din Europa, Bucureștiul se situează pe primul loc în 2014 în condițiile în care o călătorie de 30 de minute prin capitala României durează cu 41% mai mult când traficul e congestionat decât atunci când traficul are valori normale, și cu 89% mai mult dimineața, când traficul rutier atinge valori maxime. La nivel global, Bucureștiul se clasează pe poziția a opta în topul orașelor cu cel mai congestionat trafic.

Varșovia (o călătorie durează cu 40% mai mult în condiții de trafic congestionat decât atunci când traficul are valori normale) și Roma (38%) se situează, de asemenea, pe podiumul orașelor cu cel mai congestionat trafic din Europa, devansând Londra (37%) și Marsilia (36%).

Studiul anual este alcătuit pe baza datelor utilizatorilor de sisteme de navigație prin GPS TomTom, care a vândut peste 75 de milioane de astfel de aparate la nivel mondial.

La nivel mondial, Istanbulul este orașul cu cel mai congestionat trafic: o călătorie în capitala Turciei durează cu 59% mai mult când traficul e congestionat decât atunci când traficul are valori normale și cu 109% când traficul rutier atinge valori maxime. Urmează Mexico City (55%), Rio de Janeiro (51%) și Moscova (50%).

La elaborarea studiului pe 2014, Tom Tom a inclus în indexul său 218 de orașe din 36 de țări. De asemenea, aceasta este penrtu prima dată când TomTom a inclus în Traffic Index informații despre România, China, Arabia Saudită și Singapore.

Recomandările editorilor GreatNews:

Bicicletele care salvează copaci. Alba Iulia, din nou exemplu pentru restul țării
Top 5. Cele mai nereușite păcăleli de 1 aprilie
Călătorie de 4000 de kilometri, pentru o faptă bună
Top 5. Cele mai reușite păcăleli de 1 aprilie

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Andreea Dogar
Andreea Dogarhttps://greatnews.ro/
Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.

8 COMENTARII

  1. Din cate stiu si Turcia (cu istambul) cat si Rusia (cu Moscova) se afla in europa.deci bucuretiul cu 41% ar fi in cel mai bun caz pe locul 3 in europa :))

  2. nu ca as vrea sa fiu rau dar ….. daca Istanbulul si Moscova au valori procentuale mai mari valoare Bucurestiului atunci Bucurestiul nu ar fi cel mult pe locul 3?

  3. o calatorie de 30 de minute va dura la fel de mult indiferent de conditiile de trafic sau perioada a zilei, eventual distanta variaza in functie de aceste criterii.

  4. Nu BUCURESTIUL este de vina ci bucurestenii. Pe primul loc se situeaza, fara dubii, lipsa de disciplina a soferilor, nerabdarea si nu in ultimul rind lipsa de responsabilitate o politiei rutiere, care este sublima dar lipseste cu desavarsire(ca sa citez un clasic mereu actual) in momentele dificile de trafic, in special la orele de virf. Acele “recomandari”care vizeaza circulatia biciclistilor nu pot fi aplicate intr-un oras in care indisciplina in trafic este doar un deziderat si nu o obligatie legala.

  5. Parerea mea e ca sunt si participantii la trafic de vina ca nu respecta nimic si pe nimeni (desi cand au nevoie sa intre in fata ta ar vrea sa ii lasi :), dar cea mai mare problema e infrastructura Bucurestiului, strazile facute haotic, intersectii fara cap si fara coada, cu semafoare puse sa functioneze dupa o logica de gaina cu un singur neuron haotic si el, linii de tramvai in loc de strazi, lipsa sensurilor giratorii care sunt ESENTIALE pt fluiditatea traficului.. ai nostri ca brazii din administratia acestui oras daca nu stiu cum sa faca, de ce naibii nu se uita la alte natii? e mai simplu sa iei un model deja facut care merge, dar romanul e prea fudul, vrea el sa faca de capul lui..doar prostii si lucruri fara noima..bleah

  6. Singura soluţie care mai poate fi aplicată în capitală fără să distrugi oraşul, ar fi mutarea liniilor de tramvai pe prima bandă. Adică străzile unde banda unu este ocupată cu maşini parcate, pe banda doi circulă maşini, iar banda a treia este ocupată de tramvai, trecerea tramvaiului pe banda întâi, cu linia la nivelul asfaltului, ar face ca o stradă cu doar două benzi de circulaţie să devină o stradă cu şase benzi de circulaţie. Ar duce şi la construcţia de parcări etajate în mai multe locuri. Nu ar mai exista refugii de tramvai, adică adio accidente. Soluţii sunt simple, dar e nevoie şi de creier la aconducerea unui oraş. Nu cred că un doctor cu bisturiu, are idee cu ce se mănâncă un megapolis.

Comentariile sunt închise.

RĂMÂI MEREU CONECTAT CU NOI

302,134FaniÎmi place
391CititoriConectați-vă
122AbonațiAbonați-vă
52FollowersFollow

CINE, CE, CUM?

TOP. Județele din România în care trăiesc cei mai mulți urși....

0
În România trăiesc în jur de 11.000-13.000 de urși, arată studiul genetic publicat la începutul săptămânii de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, cele mai...

TOP. Județele din România cu cele mai mari pensii. Cât de...

0
Cele mai mari pensii din România le primesc bucureștenii, ei fiind urmați în clasament de hunedoreni și de brașoveni, rezultă din datele publicate la...

Declarație curajoasă a unei judecătoare de la Curtea de Apel București...

0
Raluca Moroșanu, o judecătoare de la Secția 1 Penală a Curții de Apel București (CAB), a declarat public, înainte de conferința de presă organizată...