Un tânăr din Cluj a lansat un site de comerţ online care finanţează ONG-urile şi cazurile sociale. Ardeleanul IT-ist cu pasiune pentru filantropie a dezvoltat platforma BuyAndHelp.ro care intermediază achiziția produselor online, primind astfel comisioane care vor fi donate cauzelor sociale alese de utilizatori, relatează „Monitorul de Cluj”.
Radu Popescu este implicat în acțiuni caritabile din 2007. Noul site lansat are scopul de a strânge donații pentru ONG-uri și alte cazuri umanitare propuse de utilizatori prin intermediul comerțului online și a marketing-ului afiliat.
Conceptul este unul unic în România, bazându-se pe parteneriate cu diferite magazine online care oferă comision intermediarilor, în acest caz BuyAndHelp.ro, comision ce va fi direcționat către cauze sociale. Vizitatorii donează achiziționând produse online, dar fără a plăti nimic în plus.
„Am dezvoltat website-ul BuyAndHelp.ro pentru a extinde activitatea de sprijinire a categoriilor sociale defavorizate sau altor cazuri sociale propuse de vizitatori. Website-ul oferă oamenilor posibilitatea de a ajuta făcând cumpărături online, așadar nu există niciun efort adițional. Cei care cumpără produse / servicii online trebuie doar să o facă prin BuyAndHelp.ro”, a explicat Radu Popescu, inițiatorul proiectului.
Platforma reunește categorii variate de produse, de la cadouri, cărți, îmbrăcăminte, până la IT și asigurări prin cele peste 40 de magazine integrate.
Inspirat de bunică și de situația spitalelor din România
Deocamdantă, ONG-urile partenere spre care se pot direcționa donațiile sunt: FRCCF, Simplon, Arca lui Noe, Dare to Dream și Help Smaranda. În viitor vor fi integrate și alte cauze sociale, printr-un proces de selecție.
„Eu lucrez în domeniul IT. Ideea mi-a venit în urmă cu aproximativ doi ani. Eu sunt implicat şi am ajutat împreună cu colegii mei mai mulţi oameni care aveau nevoie de ajutor. În acest fel am observat cât de mult au nevoie de ajutor unele persoane”, a mai povestit Radu pentru sursa citată.
„De asemenea, bunica mea a fost prin spitale cu ceva probleme de sănătate şi am reuşit în acest fel să discut cu fel şi fel de oameni şi să văd câte lipsuri sunt. În viitor sper să avem cât mai multe magazine şi organizaţii care să colaboreze cu noi”, a precizat tânărul IT-ist.
Proiectul a fost dezvoltat în cadrul Innovation Labs 2015.
Conform datelor oferite de Gpec.ro în 2014, numărul utilizatorilor de Internet a ajuns la 10 milioane. 23% dintre ei cumpără produse online în valoare de aproximativ 1,1 miliarde de euro, iar în 2014 aceste tranzacții au generat comisioane afiliaților în valoare de 184 de milioane de lei, potrivit monitorulcj.ro.
Combinația dintre comerțul online și marketing-ul afiliat poate genera comisioane consistente, iar intermediarul BuyAndHelp.ro le direcționează spre cazuri sociale. De exemplu, un vizitator cumpără un produs în valoare de 1000 lei de pe magazinul X prin intermediul BuyAndHelp.ro, iar site-ul va primi un comision de 2%. Magazinul X va transfera comisionul de 2% către platforma BuyAndHelp, adică 20 Ron, iar ulterior banii vor fi donați către cauza pe care cumpărătorul vrea să o susțină.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Recomandările editorilor GreatNews:
Locuri de muncă în centre de lux din cele mai frumoase orașe europene. Salariile ajung la 2.500 de lire
Oferte de nerefuzat pentru o vară de vis
Locuri de muncă în Anglia și Belgia în domeniul îngrijirii bătrânilor. Salarii de până la 1.700 de lire
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: