Amenzi mari pentru șoferii care își pun afișe în geamul mașinii

anunț de vânzare
Anunț de vânzare a unei mașini. Foto: Idei și subterfugii

Șoferii din București care au afișe de vânzare în geamurile mașinilor parcate pe stradă sau pe trotuare riscă amenzi foarte mari. Ei nu au voie să parcheze vehiculele pe spațiul public pentru a le vinde, ci doar în târgurile auto sau în parcările plătite, informează stirileprotv.ro.

Deși ridicarea mașinilor parcate neregulamentar a fost interzisă, primarii de sector strâng acum bani la bugetele locale din amenzile aplicate șoferilor care își vând mașinile pe spațiul public. O astfel de amendă este cuprinsă între 500 și 1.000 de lei.

Consiliile locale din mai multe primării de sector din București au dat hotărâri prin care șoferii care nu au locuri de parcare, dar își lasă mașinile pe domeniul public și își pun în geam afișe de vânzare, vor fi amendați de Poliția Locală.

Mașinile cu anunțuri de vânzare în geam sunt fotografiate, ca probă, iar șoferul găsește o somație în parbriz. Dacă ia mașina de acolo în 24 de ore sau îi scoate afișul, șoferul scapă de amendă.

Unii șoferi consideră că măsura este abuzivă: „E ilegală treaba asta, ce înseamnă asta? Am dreptul să parchez oriunde vreau eu pe domeniul public și să pun ce vreau eu pe ea, și mai ales că nu e pe exterior, e în interiorul mașinii”.

În ultima lună, Primaria Sectorului 6 a strâns la buget 8.500 de lei din aceste amenzi. Aproape 200 de șoferi au fost somați să își dea jos afișele de pe mașini.

Recomandările editorilor GreatNews:

Locuri de muncă pentru români în străinătate. Vase de croazieră și vânzări
Americanii caută babysitter. Ce condiții trebuie să îndeplinești ca să muncești peste Ocean
Reduceri eMAG laptopuri. Top 10 oferte

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.