Un europarlamentar propune crearea unui „mic Schengen” prin desființarea graniței dintre România și Bulgaria

graniță românia pod ruse
Podul de la Ruse. Foto: Poliţia de Frontieră Română

Europarlamentarul PNL Marian Jean Marinescu a declarat pentru G4Media că propune crearea unei zone libere de circulație între România și Bulgaria.

În urmă cu două zile, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România a cerut același lucru.

Marinescu a spus că a trimis o solicitare Comisiei Europene pentru a afla poziția executivului european vizavi de un astfel de scenariu.

„Am întrebat-o pe doamna comisar (comisarul european pentru Afaceri Interne Ylva Johansson – n.r.) ce părere ar avea despre un mic Schengen? O zonă de liberă circulație denumită Calafat-Vidin sau Giurgiu-Ruse. Deci România și Bulgaria să desființeze granița dintre ele. Eu cred că asta ar fi o palmă mult mai tare, dar o palmă frumoasă. Deci noi desființăm frontierele – oricum avem frontierele externe securizate, de ce să mai ținem camioanele la graniță”, a declarat Marian Jean Marinescu pentru sursa citată.

El a menționat că a transmis o întrebare către Comisia Europeană: „Să spună cineva că nu e voie sau că e o problemă. Cred că e o decizie a două state (…) Noi facem o zonă de liberă circulație și gata și bineînțeles insistăm în continuare să intrăm în Schengen.”

În urmă cu două zile, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România a solicitat Guvernului României eliminarea controalelor la frontiera cu Bulgaria: „România și Bulgaria au aderat împreună la Uniunea Europeană și au făcut în permanență echipă pentru intrarea în spațiul Schengen împreună, fiind necesară continuarea eforturilor comune pentru aderarea la spațiul Schengen. În acest spirit de solidaritate, UNTRR solicită Guvernului României ca împreună cu Guvernul Bulgariei să soluţioneze urgent şi pragmatic simplificarea până la eliminare a controalelor în frontiera dintre cele două ţări.”

„Prin votul negativ al Austriei, industria de transport rutier, cel mai mare exportator de servicii al României, este cea mai afectată ramură economică. În acest fel, Austria dă o puternică lovitură economiei românești în care are interese majore.

Dacă Austria ar fi vrut să transmită un semnal, aşa cum pretinde, împotriva extinderii Schengen, atunci ar fi trebuit să nu accepte nicio ţară candidată. Votul selectiv demonstrează, prin acceptarea Croaţiei şi respingerea României şi Bulgariei, o abordare subiectivă şi neprincipială (…).

UNTRR îşi exprimă profunda nemulţumire că celelalte state membre UE, mai ales marile democraţii occidentale, au abandonat principiul îndeplinirii obligaţiilor tehnice ca fiind necesar şi suficient pentru includerea României şi Bulgariei în spaţiul Schengen. Schimbarea regulilor la finalul jocului numai pentru o parte din candidaţi dovedeşte aplicarea clară de tratament inegal şi preferenţial. Oare acestea devin noile principii ale Uniunii Europene?

Dacă Austria şi celelalte state membre UE vor să schimbe condiţiile de aderare în spaţiul Schengen, atunci trebuie să le impună pentru viitoarele ţări candidate şi nu pentru cele existente, cărora li s-a solicitat îndeplinirea unor condiţii clare, pe care acestea le-au îndeplinit deja”, se mai arată în comunicatul de presă.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.