Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, spune că nu e normal ca un medic să-și îndrume un pacient pe care l-a consultat într-un spital de stat la un alt cabinet privat în care profesează și că e „un conflict de interese în mod evident și trebuie să eliminăm acest tip de conflict de interese”.
„E o problemă la care tot ne gândim, sunt diverse dezbateri în zona publică, nu neapărat medicală, dar şi în zona medicală, legat de această combinaţie de slujbe în sectorul privat şi în sectorul public. Cred că lucrurile trebuie, nu ştiu dacă trebuie neapărat separate – adică să spunem ori la public, ori la privat – dar trebuie foarte clar să eliminăm conflictele de interese. Cred că aici este primul lucru.
Conflictul de interese, vă dau un exemplu în care un pacient este primit în zona publică şi îndrumat spre zona privată unde practică aceeaşi persoană, ăsta e un conflict de interese în mod evident şi trebuie să găsim resurse să eliminăm acest tip de conflicte de interese fie printr-o legislaţie, fie prin educaţie, prin implicarea organizaţiilor profesionale. E uşor de zis, poate că e mai greu de pus în practică.
Eu totuşi nu pot să cred că un om poate să fie lipsit de amabilitate atunci când lucrează în sectorul public şi foarte drăguţ, foarte amabil când lucrează în sectorul privat. Eu nu cred că şi un medic care în sectorul public se poartă urât şi îşi îndrumă pacientul către sectorul privat nu cred că are succes”, a declarat Alexandru Rafila, joi seară, la Euronews România.
Ministrul Sănătății a mai spus că în alte țări există sisteme sanitare care delimitează clar activitatea în unitățile publice de cea din spitalele private, însă având în vederea nevoia de servicii medicale din România, ar fi greu de luat o decizie în acest sens.
„Noi trebuie să facem în aşa fel încât pacienţii care nu au bani, dar plătesc asigurări direct sau indirect (…) să primească servicii medicale de calitate. Ar fi o abordare demagogică să vă spun că peste tot serviciile medicale sunt identice, sau aproape identice.”
Ministrul Sănătății consideră că managerii de spitale trebuie să „imprime” personalului sanitar dorinţa de a pune pacientul în centrul actului medical, el afirmând că, în lipsa empatiei, „se perpetuează neîncrederea” pacientului în cadrele medicale, fie că este vorba despre medici, asistenți sau infirmieri.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: