Ministerul Sănătății vrea să implementeze un sistem de feedback al pacientului, care va trebui să răspundă la zece întrebări, prin e-mail sau mesaj SMS.
În prezent, potrivit raporturilor spitalelor, gradul de satisfacție al pacienților este de 97,5% – o proporție pe care Ministerul Sănătății o consideră utopică.
Până acum, pacienții ofereau răspunsuri anonime, iar chestionarele erau prea lungi și greu de descifrat.
Noul sistem cere înregistrarea datelor de contact ale pacienţilor externaţi de către spitale în baza de date electronică a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate –Sistemul Informaţional Unic Integrat.
Un astfel de sistem a fost deja testat în 5 spitale din ţară, iar Ministerul Sănătăţii vrea să-l implementeze în toate cele 350 de spitale din România.
Iată întrebările din chestionarul propus de Ministerul Sănătății:
1. Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital? Notă 1 – 4
1 – Foarte nemulţumit;
2 – Nemulţumit;
3 – Mulţumit;
4 – Foarte mulţumit
2. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
3. Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
4. A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?
DA / NU
5. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
6. Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?
DA / NU
7. Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
DA / NU
8. Starea ta de sănătate este mai bună după externare?
DA / NU
9. Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?
DA / NU
10. (dacă s-a răspuns DA la întrebarea 9) Doreşti să raportezi responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că ţi s-au solicitat bani sau atenţii?
DA / NU
Dacă pacientul răspunde DA la întrebarea nr. 10, Compartimentul de Integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate.
Rezultatele vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul Sănătăţii şi dezvoltată şi întreţinută de STS. Sesizările referitoare la integritatea personalului spitalului vor fi apoi transmise către autorităţile competente, dacă este cazul. Consiliile de Etică din componenţa spitalului vor analiza rapoartele trimestriale şi sesizările primite de la pacienţi.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Absurditatea sistemului românesc. O mamă, datoare statului pentru că a strâns bani să-și ajute fiica
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: