O fotografie cu un fotomodel supraponderal a fost interzisă de Facebook pe motiv că înfățișează corpul uman într-o „manieră nedorită”, relatează publicația „The Guardian”. Motivul invocat a fost acela că fotografia încalcă politica Facebook privind sănătatea.
Ulterior, Facebook și-a cerut scuze pentru interzicerea fotografiei-reclamă cu fotomodelul Tess Holliday, care fusese folosită pentru a promova un eveniment feminist despre atitudine pozitivă față de propriul corp.
Inițial, reprezetanții Facebook le-au spus celor care administrează grupul feminist australian „Cherchez la Femme” că imaginea cu fotomodelul supraponderal în costum de baie înfățișează „părți ale corpului într-o manieră nedorită” și că încalcă regulile Facebook privind reclamele și publicitatea.
După ce grupul feminist a făcut apel împotriva deciziei Facebook, echipa rețelei de socializare a apărat decizia inițială și a arătat că fotografia nu respectă politica Facebook privind sănătatea și mișcarea.
„Reclamele nu au voie să înfățișeze o anumită stare de sănătate sau o anumită greutate corporală ca fiind perfectă sau extrem de nedorit. Reclamele precum aceasta nu sunt permise deoarece îi fac pe utilizatori să se simtă prost. Recomandăm să folosiți în loc o imagine cu o activitate relevantă, precum alergarea sau mersul pe bicicletă”, au arătat reprezentanții Facebook.
Reacția grupului feminist a fost vehementă: „Facebook a ignorat faptul că în timpul evenimentului nostru se va discuta despre o atitudine pozitivă față de propriul corp (care are toate formele și mărimile) și a ajuns la concluzia că ne-am propus să facem femeile să se simtă prost prin faptul că am publicat o imagine cu o femeie supraponderală minunată”.
Ulterior, Facebook și-a cerut scuze pentru atitudinea inițială și a anunțat că fotografia respectă regulile rețelei: “Echipa noastră procesează milioane de imagini cu reclame în fiecare săptămână, iar în unele cazuri interzicem incorect unele reclame. Această fotografie nu încalcă normele Facebook. Ne cerem scuze pentru eroare și l-am anunțat pe client că i-am aprobat reclama”.
Inițial, Facebook permisese existența unei pagini despre evenimentul care urma („Cherchez La Femme: Feminism and Fat”), însă nu acceptase reclama care ar fi sporit vizibilitatea evenimentului.
Jessamy Gleeson, reprezentantă a grupului feminist, a declarat pentru „The Guardian” că nu este mulțumită de scuzele rețelei de socializare: „Trebuie să înțeleagă faptul că putem folosi imagini cu femei grase pentru a promova o viață fericită”.
Pe de altă parte, fotografia fotomodelului Tess Holliday a declanșat o dezbatere între utilizatorii Facebook. În vreme ce unii au apreciat că starea de sănătate a unei persoane nu are nicio legătură cu greutatea acesteia, alții au comentat că nu sunt de acord cu promovarea obezității.
„Nu înțeleg de ce obezitatea ar trebui să fie promovată. Mâncatul în exces, ceea ce denotă absența controlului de sine și a disciplinei, cu siguranță că nu ar trebuie să fie încurajat”, a scris Hilda Low pe rețeaua de socializare.
Dacă acest articol vi s-a părut interesant, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Recomandările editorilor GreatNews:
Greutatea ideală în funcție de înălțime. Cum se calculează
10 trucuri pentru dinți albi frumoși, sănătoși și strălucitori
Cum au distrus oamenii needucați un loc din România unic în Europa
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: