7 greșeli surprinzătoare care îți distrug mașina pe termen lung

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: ambrozinio

Un automobil este atât un ajutor, cât și o mare responsabilitate pentru orice șofer. O vorbă spune că mașina te va ține așa cum știi să ai grijă de ea, motiv pentru care trebuie să fii foarte atent atunci când te afli la volan sau chiar când ajungi acasă.

Mulți șoferi, chiar experimentați, obișnuiesc să facă greșeli care le afectează pe termen lung automobilul. Decât să te duci cu mașina la un mecanic auto atunci când îți va fi lumea mai dragă, mai bine fii atent din timp atunci când urci la volan.

7 greșeli surprinzătoare care îți distrug mașina pe termen lung:

  1. Renunță la alimentările dese cu cantități mici de combustibil

Decât alimentări dese cu puțin combustibil, mai bine calculează-ți câtă benzină vei consuma într-o lună și mergi pe un plin direct. Problema alimentărilor dese cu cantități reduse este că automobilul va trage combustibil mereu din zona rezervorului unde se află cele mai multe reziduuri, iar acestea pot ajunge mai departe la motor.

  1. Nu îți speli mașina destul de des

Dacă ți se întâmplă ca din comoditate, lipsă de timp sau pur și simplu din dezinteres să nu te obosești să te duci la spălătoria auto cu lunile, până când nu mai poți pune mâna pe portieră, ai o problemă. Mașina ar trebui spălată săptămânal sau chiar mai des, dacă drumurile pe care le faci te duc prin zone prăfuite, altfel rugina s-ar putea instala rapid, iar unele pete vor fi foarte greu de îndepărtat cu timpul. Dacă locuiești la curte, una dintre aceste masini de spalat cu presiune echipată cu o pompă cu piston axial, controlată printr-un disc frontal, motor electric și compartiment pentru rezervorul de detergent poate fi de acum încolo cel mai bun ajutor ca să-ți speli rapid și eficient automobilul și să eviți pe termen lung probleme nedorite cu caroseria.

  1. Nu verifici presiunea cauciucurilor

Dacă nu știi care este presiunea corectă a aerului din roți, verifică întâi cartea tehnică a mașinii. Dacă pneurile nu au destul aer, pot opune rezistență în mișcare și astfel va crește substanțial consumul de combustibil. În cazul în care presiunea e prea mare, amortizoarele mașinii ar putea avea de suferit.

  1. Mergi cu piciorul mereu pe ambreiaj

Orele de vârf în orașele aglomerate sunt un coșmar. Rareori urci în treapta a treia, iar o mână stă în permanență pe schimbător și un picior pe ambreiaj. De aici poate apare și reflexul, chiar și atunci când nu este cazul, de a ține un picior pe ambreiaj în permanență, însă acest obicei va afecta diafragma ambreiajului, iar mașina va avea de suferit.

  1. Traversezi pantele cu frâna de picior

Fă un traseu montan și coboară doar cu frâna de picior și vei vedea după nici o oră cum fum începe să iasă de la plăcuțele supraîncinse. Frâna de motor este cea mai indicată în astfel de situații.

  1. Tragi de volan până la limită

De câte ori nu ți s-a întâmplat ca atunci când parchezi în locuri înguste să dai de volan până se blochează? Acest lucru va uza dinții și te vei trezi peste ceva timp că vei avea nevoie de o nouă casetă de direcție.

  1. Pui frână când intri într-o groapă din asfalt

Gropile sunt inevitabile, mai ales pe șoselele din România, dar nu numai. Din acest motiv este important să conduci preventiv. Dacă te trezești în situația inevitabilă de a intra cu mașina într-o groapă din asfalt, încearcă pe cât posibil să apeși frâna înainte de a intra în groapă, pentru ca imediat să ridici piciorul, odată ce roțile au părăsit zona bună a carosabilului. Altfel, dacă vei intra cu piciorul pe frâne, vei avea nevoie de suspensii noi în curând.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: ambrozinio

Vă recomandăm și:

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.