AcasăAlegerile editorilorCum se va calcula taxa auto 2018, noul impozit pentru mașini

Cum se va calcula taxa auto 2018, noul impozit pentru mașini

-

Președintele Asociației Service-urilor Auto a transmis câteva date legate despre cum se va calcula taxa auto 2018. Sunt luate în discuție mai multe cifre. E posibil ca taxa auto 2018 să pornească de la aproximativ 40 de euro pentru mașinile euro 5 și 6 și să ajungă la circa 200 de euro pentru o mașină foarte poluantă, non euro și euro 1.

Ministrul Mediului spune că noul impozit ar putea intra în vigoare cel târziu în luna martie, însă deocamdată nu este foarte clar cum se va calcula taxa auto 2018. „Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie — aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a Timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată.

Nu știu cum va ieși forma finală a acestei penalități pentru mașinile care vor polua și sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri și cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem și o formă finală. Principiul va fi același, adică „Poluatorul plătește!”.

Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Național de Gestiune a Deșeurilor și, în felul acesta, procedura de infringement și o condiționalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană”, a declarat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Cum se va calcula taxa auto 2018. Sunt două variante de plată

Agenția Națională pentru Protecția Mediului a început un „inventar” al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate anul acesta, raportat la parcul auto existent la sfârșitul lui 2016. Pe baza rezultatelor se va face o evaluare cu privire la impactul asupra mediului.

Șeful Fondului pentru Mediu, Cornel Brezuică, a declarat în urmă cu două luni, cu privire la cum se calculează taxa auto 2018, că există două variante de plată: fie plata o singură dată pe toată durata vieții a mașinii, fie o dată pe an, în funcție de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

Fosta taxa auto, timbrul de mediu pentru autovehicule, a intrat în vigoare din 15 martie 2013. Acest impozit era calculat exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a mașinii. A fost eliminată la 1 februarie 2017 la inițiativa PSD.

Cum se va calcula Taxa auto 2018. În Parlament se lucrează la o altă soluție

Și parlamentarii sunt preocupați cum se va calcula taxa auto 2018. Mai mulți parlamentari propun ca, din contră, posesorii de mașini puternice să plătească mai puțin, iar cei care au autovehicule cu motoare mici să plătească mai mult.

După ce și-au dat seama de efectele propunerii, parlamentarii au început să-și retragă semnăturile de pe proiect, potrivit Digi24.

Inițiatorul legii, deputatul PMP Ionuț Simionca le-a declarat reporterilor Digi24 că la o mașină de 2.900 cmc acum impozitul este „undeva la trei mii și ceva de lei”, iar potrivit proiectului său legislativ ar ajunge la 360 de lei.

Argumentul deputatului PMP este că doar așa românii nu își vor mai înmatricula mașinile în Bulgaria.

FOTO: bobtheskater/Pixabay.com

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Ionuț Fantaziu
Ionuț Fantaziuhttp://www.greatnews.ro
Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.

3 COMENTARII

  1. Citez: “…Principiul va fi același, adică „Poluatorul plătește!”. Eu circul 3 zile pe an. De ce sa platesc taxa 200 euro/an daca eu circul cu o masina non-euro 3 zile pe an. Atat circul eu, doar 3 zile pe an. Poluez doar 3 zile pe an. Mi se pare nedrept sa institui o taxa tip pausal pe principiul: non-euro, euro 1,2 etc. Trebuie sa demonstreze ca eu non-euro plouez mai mult decat unul cu euro 6, care circula 24/24 (de ex. taximetrele, sau masinile de curierat, etc, etc.). Trebuie regandita aceasta taxa. Dar sunt de acord cu anumite restrictii pe anumite strazi, orase, etc., accesul dupa normele de poluare.

  2. Eu parcurg cu o Dacia 1300 (non euro) maximum 2000 Km anual. Categoric, poluez insignifiant comparativ cu cei care parcurg cateva zeci de mii de Km anual (parlamentarii, spre exemplu…).
    Impozitul pausal este o ticalosie si nu respecta dreptul principiu potrivit caruia poluatorul trebuie sa plateasca. Corect este ca orice taxa legata de poluare trebuie sa fie inclusa in pretul carburantului fosil (chiar daca acesta devine “nesimtit” de mare prin supraaccizare !). In acest mod platesc si posesorii de drujbe, barci cu motor, cositoare, etc. Asa este CORECT. Nu exista ardere fara emisie de dioxid de carbon !

Comentariile sunt închise.

RĂMÂI MEREU CONECTAT CU NOI

302,134FaniÎmi place
391CititoriConectați-vă
122AbonațiAbonați-vă
52FollowersFollow

CINE, CE, CUM?

5 concluzii care se desprind după analiza a 13 sondaje pentru...

0
GreatNews a analizat 13 sondaje de opinie pentru alegerile de la Primăria București, apărute în ultimele 2 luni, și vă prezintă în continuare câteva...

Bilanțul morților din Hong Kong ajunge la 55. De ce incendiul...

0
Bilanțul morților din incendiul care a cuprins un complex rezidențial din Hong Kong a crescut la 55 de persoane, iar alte peste 270 sunt...

TOP 10. Din ce țări vin cei mai mulți migranți non-UE...

0
Peste 136.000 de cetățeni din afara Uniunii Europene, ce dețineau permise de ședere în scopul angajării, locuiau în România la sfârșitul lunii august 2025,...