Cât va mai crește cozonacul românesc? A devenit o afacere de 1,5 miliarde de lei

Producătorii români de cozonac au avut vânzări-record în acest an, de 1,5 miliarde de lei, cu 6,3% mai mult față de nivelul din 2015.

Potrivit analizei făcute de firma de consultanță financiară KeysFin, în timpul sărbătorilor de iarnă, patiseriile și brutăriile din România vând aproape 10 milioane de cozonaci.

Veniturile producătorilor au crescut constant în ultimii ani, de la 1,19 miliarde de lei în 2011, la 1,41 miliarde în 2015. Liderii pe piața cozonacilor sunt companiile Vel Pitar și Boromir.

Piața locală este în creștere, cu peste 50 de producători, dintre care cel mai vechi a fost fondat în 1991. Profiturile acestor companii s-au dublat între anii 2011 și 2015, de la 36,4 milioane de lei, la 82,2 milioane de lei.

În fiecare an, de Paște sau de Crăciun, numeroși producători își concentrează eforturile pe vânzările de pască, respectiv cozonac.

Potrivit datelor Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase (ROMPAN), consumul de cozonaci a crescut în fiecare an cu aproximativ 1 milion de bucăţi, de la 7,3 milioane în 2014, la 8,1 milioane în 2015.

Cozonacul romanesc are succes la export în principal în ţări precum Germania, Marea Britanie, Italia și Spania, unde sunt şi comunităţi importante de români.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.