Bonusuri de ziua ta, de la companiile cu care interacționezi în calitate de client

„Clientul nostru, stăpânul nostru” – iată regula de aur în comerț, valabilă din cele mai vechi timpuri în care oamenii au înțeles cum să faciliteze relația comercială dintre vânzător și cumpărător. În prezent, companiile investesc sume consistente în campanii de marketing, publicitate, PR și responsabilitate socială corporativă, totul cu scopul de a se apropia cât mai mult de (potențialii) clienți și de a crește vânzările.

Strategiile de promovare au devenit foarte complexe, este mereu nevoie de inovație pentru a se putea declanșa acea decizie de achiziție, online sau offline, pe piața de produse și pe cea a serviciilor.

Dacă ești în targetul companiilor, vei observa că acestea au fel de fel de inițiative pentru a-ți atrage atenția. Mai departe, când deja ești client activ, se caută securizarea acelei relații pe termen lung, pentru ca tu să rămâi fidel achizițiilor de la acel comerciant sau prestator de servicii.

Carduri de fidelitate, conturi de client

Cea mai simplă comunicare între brand și client este atunci când acesta din urmă nu se rezumă la a fi client ocazional care nu poate fi identificat personal. Altfel spus, ne referim la situațiile în care ai un card de client (card într-un program de fidelizare) sau, mai nou, un cont de utilizator într-o aplicație de mobil.

Cele mai cunoscute relații comerciale de acest gen sunt în cazul supermarketurilor, hipermarketurilor, farmaciilor și magazinelor de tip DIY. Tot mai multe branduri din diverse domenii apelează la astfel de mecanisme de marketing – de la restaurante și fast-food-uri, până la spălătorii de covoare.

În unele situații, identificarea personală a clienților este necesară pentru desfășurarea relației comerciale. Este cazul cumpărăturilor pe internet și achizițiilor de servicii online în general. De asemenea, nu trebuie uitate anumite domenii precum cel bancar, cel de asigurări sau cel de telecomunicații. Acolo unde există un abonament lunar sau o relație comercială continuă, este clar că respectiva companie va avea acces la toate datele personale ale clientului, pe care le va prelucra în conformitate cu legislația europeană GDPR, inclusiv pentru transmiterea de comunicări publicitare.

Cele mai plăcute mesaje primite de la companiile cărora le ești client

Dacă ai acceptat să primești informări de marketing, cel mai probabil apreciezi când primești prin email sau SMS diverse oferte promoționale. Însă cel mai plăcut este atunci când primești un voucher, o reducere dedicată sau chiar un cadou de ziua ta. Acesta poate fi constituit de un produs gratuit, un serviciu gratuit sau de o reducere specială la produse / servicii oferite de compania respectivă.

Un exemplu relevant este cel al jocurilor de noroc online. În acest domeniu, este clar că fiecare cazinou pe internet trebuie să își cunoască orice client, de altfel este obligatoriu legal ca identificarea să fie exactă, din motive evidente (colectare de taxe și impozite, dar și verificarea identității / vârstei).

Astfel, mai toate cazinourile online știu zilele de naștere ale clienților și le oferă diverse bonusuri aniversare (de regulă clienților activi). Cadourile pot fi rotiri gratuite la cele mai populare pacanele 77777 – Shining Crown & Burning Hot, bonusuri cash cu condiții de rulaj, jetoane pentru ruletă sau blackjack și altele. Se aplică termeni și condiții, mai ales că bonusul de ziua ta poate genera, la fel ca mizele proprii, unele câștiguri în jocurile de noroc.

Tot în context aniversar, bonusuri speciale sunt oferite de regulă clienților de hipermarket / supermarket care dețin un card digital în cadrul unui program de fidelizare. Cadoul de ziua ta poate fi în această situație un discount la un coș de cumpărături ori unul sau mai multe produse cadou, de ridicat din magazin.

Un alt exemplu vine din domeniul financiar, unde există companii care permit clienților, de ziua lor, să realizeze tranzacții pe piața de capital (cumpărări și vânzări de acțiuni, obligațiuni sau titluri de stat) cu un discount promoțional aplicabil comisionului de tranzacționare standard.

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: