Deputații au votat astăzi Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași – Târgu Mureș Autostrada Unirii.
Legea fusese deja adoptată de Senat anul trecut, la data de 4 decembrie 2017.
Autostrada Unirii va începe la granița României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut (în punctul Ungheni) și se va termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Brașov-Borș, în apropierea orașului Târgu-Mureș.
Obiectivul de investiții „Autostrada Unirii” se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor din credite externe și fonduri europene nerambursabile și/sau prin parteneriat public / privat.
Autostrada Unirii A8 – De ce se va numi așa
Autostrada Unirii va avea o lungime de 320 de kilometri.
Noul drum se va numi „Autostrada Unirii” deoarece în această perioadă se aniversează și centenarul „Iași – Capitala Regatului României 1916-1918 și Oraș al Marii Uniri”.
„Având toate argumentele necesare din punct de vedere istoric, susținute de faptul că Moldova a rămas o regiune subdezvoltată a României, cu un PIB pe cap de locuitor cu aproximativ 40% mai mic decât media națională, Autostrada Iași – Tg. Mureș își justifică fără niciun dubiu necesitatea și oportunitatea”, se arată în expunerea de motive care însoțește textul legislativ.
„Lipsa unui tronson de drum, care să conecteze Regiunea de Nord-Est de Vestul țării, a condus la un decalaj pronunțat în ceea ce privește dezvoltarea regiunilor. În timp, discrepanța va deveni din ce în ce mai mare, iar acest lucru se traduce prin depopulare, demoralizare și o slabă industrializare”, mai susțin inițiatorii legii.
Legea a fost inițiată de parlamentari de la PNL, PMP, PSD, UDMR și USR.
Inițiatorii mai susțin că autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni va duce la creșterea vitezei de călătorie: „Conform declarațiilor oficiale, pe coridorul Iași – Pașcani – Tg. Neamț și Tg. Neamț – Tg. Mureș timpii de călătorie sunt mari în condițiile în care viteza medie înregistrată pe traseu este de aproximativ 61 de km pe oră. Conform estimărilor acestora (Asociația Pro Infrastructura – n.r.), aproximativ jumătate din volumul de trafic existent pe coridorul cel mai apropiat va trece pe noul traseu. Astfel, viteza medie prognozată va crește până la 100 km pe oră, iar timpii de călătorie pe durata orelor de vârf vor scădea cu 42 la sută”.
Unde se află și cum arată cel mai spectaculos nod rutier din România
Foto: Schwoaze / pixabay.com
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: