Un bărbat și o femeie au fost trimiși în judecată pentru înșelăciune, după ce au dus o mașină la reparat, la un service auto, iar la final au aplicat metoda „mă duc să fac proba” și n-au mai plătit.
Însă Judecătoria Rădăuți i-a declarat, în primă instanță, nevinovați, potrivit adevarul.ro.
Povestea cazului începe în martie 2020. Proprietarul unui Audi A6 defect a mers la un mecanic care avea service-ul acasă pentru „a remedia niște probleme”. Mecanicul a efectuat o diagnoză și i-a transmis proprietarului că nu poate să repare mașina, îndrumându-l să facă reparațiile la un service mai mare. Cu acordul proprietarului, mecanicul i-a sunat pe reprezentanții service-ului, care au mers cu o platformă, au ridicat mașina și au dus-o la service pentru reparații. În timpul lucrărilor s-au descoperit și alte defecțiuni, crescând astfel costul reparațiilor.
Când reparațiile au fost terminate, proprietarul a fost sunat să meargă să ridice mașina, fiindu-i comunicat și costul total al reparațiilor: 4.724 de lei. În 17 aprilie 2020, proprietarul mașinii, însoțit de o femeie, a mers la service, cu un autoturism BMW, pentru a ridica mașina. După ce i-au spus patronului de la service că vor să facă o probă cu mașina, bărbatul și femeia s-au făcut nevăzuți. Ulterior, o cunoștință a preluat autoturismul BMW cu care cei doi s-au dus la service.
În urma acestei situații, administratorul service-ului a depus plângere penală, iar în urma anchetei, bărbatul și femeia au fost trimiși în judecată pentru înșelăciune. Escrocheria, susține procurorul, a constatat „prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase, respectiv că iau autoturismul reparat în probe, după care vor face plata, cu scopul de a se sustrage de la plata facturii reprezentând reparaţiile efectuate”.
Judecătoria Rădăuți i-a declarat nevinovați pe cei doi, arătând că „fapta nu este de natură penală”.
„Dacă ar fi să luăm în considerare declaraţia persoanei vătămate, ar rezulta că inculpaţii au luat maşina pentru a face probe cu aceasta, urmând ca apoi să plătească contravaloarea reparaţiilor, pretextul de a face probe cu autoturismul, fiind în aprecierea persoanei vătămate, o manoperă frauduloasă de inducere în eroare pentru a putea lua maşina fără să plătească contravaloarea reparaţiilor. Dacă ar fi să luăm în considerare declaraţiile făcute de către inculpaţi, rezultă că aceştia nu au plătit contravaloarea reparaţiilor întrucât nu au fost mulţumiţi de modul în care funcţiona autoturismul reparat”, se arată în sentința Judecătoriei Rădăuți.
Cu alte cuvinte, a decis instanța, litigiul dintre patronul service-ului și proprietarul mașinii este unul comercial, nu penal, potrivit Adevărul.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: