Un pilot TAROM ar fi pus viața pasagerilor în pericol

tarom
Aeronavă TAROM. Foto: Tarom / Wikimedia Commons / Arpingstone

Judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție au decis că un pilot al companiei TAROM ar fi pus viața mai multor pasageri în pericol. Magistrații le dau dreptate reprezentanților Autorității Aeronautice, care au venit cu acuzele la adresa pilotului, potrivit Digi24.

Este vorba despre un episod care s-a întâmplat în urmă cu mai bine de trei ani. În ianuarie 2015, pilotul Adrian Preda a aterizat pe Aeroportul Otopeni deși a primit indicații clare să nu facă acest lucru. Autoritatea Aeronautică susține că atunci vremea era rea, iar vizibilitatea redusă.

Pilotul și copilotul care au aterizat au rămas fără licență de zbor timp de 30 de zile, după o decizie a Autorității Aeronautice. Pilotul a atacat decizia în instanță, însă judecătorii de la Instanța Supremă au decis că Autoritatea Aeronautică a procedat corect. Decizia este definitivă.

Cel mai recent ceața a creat probleme pe Aeroportul „Henri Coandă” pe 11 noiembrie. Șase curse au avut întârzieri la decolare în jur de 20 – 40 de minute.

Două curse aeriene care urmau să plece duminică de pe Aeroportul din Cluj au fost anulate, una a fost redirecţionată către Constanţa, iar alta a înregistrat întârzieri, din cauza ceţii dense.

Probleme au fost și pe Aeroportul din Cluj. Mai multe curse aeriene au avut întârziere. Recordul l-a deținut zborul Doncaster Sheffield – Cluj, care ar fi trebuit să sosească pe Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” la ora 01.20, a aterizat abia la 18.55, ceea ce înseamnă o întârziere de peste 17 ore.

Probleme au fost și la cursa aeriană Londra Luton – Cluj, care a aterizat cu o întârziere de trei ore jumătate, Paris/Beauvais (trei ore) şi Madrid (trei ore şi jumătate).

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.