Un dezastru aviatic în care au murit 66 de oameni a fost provocat de pilotul care și-a aprins o țigară

avion

Foto: valentinhintikka / pixabay.com

În 2016, o aeronavă a companiei EgyptAir, care zbura de la Paris la Cairo, s-a prăbușit în Marea Mediterană ducând la moartea a 66 de persoane. Mult timp s-a crezut că a fost vorba de un atentat terorist, dar acum s-a aflat că dezastrul aviatic a fost cauzat de pilotul care și-a aprins o țigară, relatează Aljazeera.

Avionul Airbus A320-232 a dispărut în Marea Mediterană la data de 19 mai 2016, între Creta și coasta de nord a Egiptului. Toți cei aflați la bord au murit. Epava a fost găsită la o lună după accident.

Anchetatorii egipteni au spus inițial că au descoperit urme de explozibili în rămășițele victimelor. Procurorul general din Cairo a inițiat o investigație, dar rezultatele nu au fost făcute publice niciodată.

Însă o investigație confidențială realizată de experți francezi și trimisă la Curtea de Apel din Paris arată că avionul s-a prăbușit deoarece pilotul a fumat, mai notează sursa citată.

Potrivit raportului, masca de oxigen a copilotului a fost lăsată pe modul „urgență” în loc să fie lăsată pe modul „normal”. Eroarea i-a aparținut unui inginer de mentenanță. Ulterior, aprinderea țigării a dus la aprinderea oxigenului, care a provocat un adevărat incendiu ce s-a răspândit în avion.

Cu puțin timp înainte ca aeronava să dispară, sistemul de detecție al avionului a avertizat că este fum în partea din față a avionului.

Sistemul ACARS, care transmite mesaje scurte între aeronavă și turnurile de control, a transmis 7 mesaje în două secunde, inclusiv unul referitor la faptul că un sistem crucial pentru mecanismele de manevrare a avionului nu mai funcționa.

La momentul producerii accidentului, autoritățile erau în alertă ca urmare a atentatului terorist de la sala de concerte Bataclan din Paris. Invocând un atac terorist, autoritățile egiptene nu au făcut publice rezultatele anchetei și nici nu au prezentat un raport cu privire la cauzele prăbușirii în maximum un an de la incident, așa cum cere legislația internațională.

Foto: valentinhintikka / pixabay.com


Cele mai noi articole ale noastre:

Exit mobile version