Trenurile românești au avut întârzieri totale de aproape nouă ani în 2017

Trenurile românești au avut întârzieri-record în 2017. Foto: Pixabay

Trenurile operate de compania de stat CFR Călători au înregistrat întârzieri totale de 4,53 milioane de minute în 2017, care înseamnă peste opt ani și jumătate.

Întârzierile totale au crescut ușor față de anul 2016, când însumau 4,47 de milioane de minute, fiind aproape de două ori mai mari decât în 2015 și 2014, când trenurile românești au ajuns mai târziu la destinație cu 2,71 milioane de minute, respectiv 2,25 milioane de minute.

În medie, trenurile CFR Călători au întârzieri zilnice de 12.500 de minute. Fenomenul ar fi produs de compania CFR Infrastructura, care se ocupă cu întreținerea – că de construirea unor linii noi nu se mai discută de multă vreme – căilor ferate române.

România nu este, însă, singura țară care se confruntă cu întârzieri tot mai mari în sistemul de transport feroviar.

Trenurile întârzie și în Germania, dar și în Japonia

În Germania, de exemplu, trenurile au avut întârzieri cumulate de 174,6 de milioane de minute, în anul 2016, iar numărul garniturilor care au ajuns mai târziu la destinație a crecut cu 30 la sută față de nivelul din 2009.

Problemele țin, de asemenea, tot de infrastructură. Investițiile mici, dar și lucrările de modernizare au dus la agravarea fenomenului.

Țara în care punctualitatea este luată cel mai în serios, Japonia, are și ea probleme cu întârzierile. Un studiu realizat în regiunea Tokyo anul trecut a arătat că multe dintre trenuri înregistrează întârzieri în timpul orelor de vârf.

Anul trecut, un operator feroviar nipon și-a cerut scuze pasagerilor după ce un tren a plecat cu 20 de secunde mai devreme din stație, iar scuzele pentru întârzieri minore, de sub un minut, sunt deja ceva obișnuit în această țară.

Dacă mulți laudă eficiența japoneză, au existat și consecințe tragice ale obsesiei punctualității. În 2005, peste o sută de oameni au murit și alte câteva sute au fost rănite, după ce un tren a deraiat din cauza vitezei excesive. Mecanicul încerca să recupereze o întârziere de doar 90 de secunde.

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.