Trafic organic vs. trafic platit: Servicii SEO sau campanii PPC?

servicii SEO

Traficul inregistrat pe un site este, in majoritatea cazurilor, un indicator al notorietatii brandului si, implicit, al succesului sau. Ori, cel putin, cresterea traficului reprezinta un obiectiv major pentru orice business cu prezenta in mediul virtual. Acest aspect este cu atat mai valabil cu cat vorbim despre un magazin online sau o afacere care isi ofera serviciile exclusiv prin intermediul Internetului.

Cu cat traficul inregistrat este mai mare, cu atat mai mult cresc sansele conversiilor pe un site destinat comertului electronic. Astfel, orice business online trebuie sa urmareasca, in primul rand, sa devina cat mai vizibil pe Internet. In acest sens, exista doua posibilitati: fie obtii traficul dorit pe cale organica, fie direct contra cost.

In timp ce prima varianta se traduce prin servicii SEO de calitate, cea de-a doua optiune presupune sa recurgi la clasicele campanii PPC. Cele doua nu se exclud reciproc, insa daca bugetul pe care il ai la dispozitie pentru promovarea online nu le poate sustine pe ambele, atunci va fi nevoie sa faci alegerea cea mai buna pentru business-ul tau. In cele ce urmeaza vei afla, pe scurt, in ce constau cele doua servicii.

Traficul generat de campanii PPC

Traficul platit este reprezentat de utilizatorii care ajung pe pagina afacerii tale in urma afisarii unui anunt ce duce catre site. Este vorba, cu alte cuvinte, despre reclame platite – cu plata per click.  Taxarea se face numai in urma interactiunii utilizatorilor cu anuntul tau.

In general, aceste campanii sunt eficiente pe termen scurt si indicate pentru obiective restranse, cum ar fi promovarea unei oferte punctuale, fara a contribui in mod autentic la consolidarea notorietatii brandului in timp. Desi reclamele de acest tip sunt pozitionate pe primele pozitii ale paginii cu rezultate si marcate vizibil cu „Ad” / „Anunt”, ele atrag numai persoane interesate de produsul sau serviciul tau, adica potentiali clienti.

Astfel, o asemenea strategie de marketing online nu ofera o abordare extinsa in ceea ce priveste generarea de lead-uri si brand awareness. Cu toate acestea, campaniile PPC te pot ajuta sa testezi piata, sa ajungi la potentialii cumparatori si sa te mentii pe linia de plutire cu costuri relativ reduse.

Traficul generat de servicii SEO

Serviciile SEO, in cazul in care acestea sunt implementate in mod corect de catre o echipa de specialisti, iti vor oferi trafic organic si te vor ajuta sa te pozitionezi in topul SERPs, devenind relevant pentru un timp indelungat. Acest detaliu va conduce la imbunatatirea vizibilitatii afacerii tale si, implicit, a castigului financiar pe termen lung.

Deoarece continutul organic afisat de motoarele de cautare prezinta mai multa incredere si este mai eficient din punct de vedere al cautarilor locale, acesta are mai multe sanse de a fi accesat de catre utilizatori. In plus, prin servicii SEO, iti vei mari sansele ca publicul caruia te adresezi sa descopere site-ul tau atunci cand cauta pe Google ceva asemanator produsului sau serviciului pe care tu il oferi.

Deoarece rezultatele organice reprezinta primul punct de intalnire al cererii cu oferta, serviciile SEO constituie o adevarata forta in marketingul online. Iar o pozitionare buna pe o paleta cat mai larga de expresii de cautare va mari rata conversiei de-a lungul timpului.

In concluzie, putem spune ca optimizarea SEO ajuta potentialii clienti sa ajunga la tine, fiind o strategie mult mai eficienta pe termen lung, in timp ce prin intermediul campaniilor PPC tu esti cel ajutat sa gaseasca publicul tinta. Care crezi ca este adevarata cale catre succes?

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.