Tot ce trebuie să știi despre taxa auto pentru Centrul Bucureștiului

Taxă auto pentru centrul Bucureștiului. Foto: Eugeniu / Pixabay

Consiliul General al Capitalei (CGMB) a adoptat un proiect care prevede, printre altele, că toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 trebuie să achite vinietă electronică de tip Oxigen, o taxă auto pentru centrul Bucureștiului.

În funcţie de norma de poluare, vinieta pentru mașinile care vor să circule în centrul orașului București costă între 500 lei şi 1.900 lei pe an.

Taxa intră în vigoare în prima zi a anului viitor, pentru toate autovehiculele, mai puțin cele Euro 4, care au primit un an de amânare a vinietei electronice. Aceasta trebuie să fie cumpărată de toate mașinile cu masa totală mai mică de cinci tone.

Mai mult, mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2 mai pot pătrunde doar foarte greu în zona centrală a orașului: Piaţa Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Şoseaua Ştefan cel Mare – Strada Polonă – Strada Mihai Eminescu – Strada Traian – Bulevardul Nerva Traian – Bulevardul Gheorghe Şincai – Strada Lânăriei – Calea Şerban Vodă – Bulevardul Mărăşeşti – Strada Mitropolit Nifon – Bulevardul Libertăţii- Calea 13 Septembrie – Şoseaua Pandurilor- Şoseaua Cotroceni – Splaiul Independenţei – Strada Ştirbei Vodă – Strada Berzei – Strada Buzeşti – Piaţa Victoriei.

Taxa auto pentru Centrul Bucureștiului

  1. pentru mașinile electrice, hibrid sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6 accesul este permis fără restricţii pe toate arterele;
  2. pentru automobilele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4 accesul este permis pe toate arterele din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen;
  3. pentru mașinile cu norma de poluare non-Euro, euro 1 şi Euro 2 accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen.

Sumele încasate vor constitui venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor şi a calităţii aerului, se arată în proiectul de hotărâre.


Cele mai noi articole ale noastre:

Exit mobile version