Atunci când afacerea ta se află într-un impas sau pur și simplu vrei să o crești mai mult, specialiștii recomandă să faci analiza SWOT. E o metodă de cercetare cu ajutorul căreia poți depăși unele blocaje și îți oferă soluții pe care înainte de această analiză nu reușeai să le identifici.
Rolul analizei SWOT este de a întări punctele forte ale activității tale și de a le corecta pe cele slabe. Inventată în 1960 de consultantul american în afaceri Albert Humphrey, de la Institutul de Cercetare Stanford, SWOT vine de la cuvintele în engleză Strenghts (puncte tari), weaknesses (puncte slabi), opportunities (oportunități) și threats (amenințări ale afacerii).
Să le luăm pe rând. Identificarea punctelor forte ale afacerii tale îți oferă un avantaj față de concurență. Prin cunoașterea acestor puncte forte, poți dezvolta strategii pentru a-ți îmbunătăți produsele sau serviciile tale și a-ți crește cota de piață.
De asemenea, e foarte important să identifici și punctele slabe ale companiile tale. De exemplu, lipsa de expertiză în anumite domenii sau lacune în produsele sau serviciile tale. Identificarea acestor probleme îți permite să le abordezi și să le rezolvi, astfel încât să îți îmbunătățești afacerea.
Foarte important este să identifici și oportunitățile afacerii tale. Verifică care sunt tendințele pe piață și vezi dacă există o cerere crescută pentru ceea ce oferă afacerea ta. De asemenea, trebuie să fii atent și la ce s-ar putea cere în viitorul apropiat și să-ți adaptezi business-ul astfel încât să fii cât mai competitiv.
Ultimul capitol al analizei se referă la identificarea amenințărilor. E important să știi care este concurența și ce oferă în plus față de tine, schimbări legislative care ți-ar putea crea dificultăți sau, de exemplu, dacă te-ai putea întâlni cu o situație în care să ai o lipsă de bani și e nevoie să înveți mai multe despre cashflow.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: