TOP obiecte furate cel mai des din hotelurile și pensiunile românești

sursa foto: hotelguru.ro

Prosoapele, tacâmurile, telecomanda și obiectele sanitare sunt produsele care dispar cel mai des din pensiunile și hotelurile românești.

Potrivit unui studiu de o platformă de rezervări online, aproximativ 10% dintre turiștii pleacă acasă cu diferite obiecte din unitățile de cazare.

Calculele arată că valoarea totală a daunelor provocate de obiectele luate de turiști, în acest an, poate ajunge și la 2.000 – 2.500 lei, per unitate hotelieră participantă la studiu.

Astfel, cel mai frecvent, unitățile de cazare se confruntă cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile în care turiștii pleacă acasă cu obiectele hotelului), tacâmurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/băuturi din mini-bar, nedeclarate de turiști atunci când se decazează (27%).

Lista obiectelor “împrumutate” de turiști conține și halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la cameră, jardiniere și ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondenții studiului a declarat chiar că a avut un turist care a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul.

Per total, majoritatea respondenților (proprietari de hoteluri și pensiuni) au afirmat că li se întâmplă să lipsească ceva după plecarea clientului în aproximativ 10% din cazuri. Doar 3 dintre cei chestionați a spus că se confruntă cu această situație în 51-75% din cazuri.

Printre cele mai valoroase obiecte dispărute se număra uscătoarele de păr, halate de baie, o tavă din inox dar și tablouri și obiecte artizanale.

Pe lângă obiectele lipsă, managerii de hoteluri și pensiuni sunt, uneori, și martorii unor evenimente mai puțin obișnuite petrecute în incinta unităților sale. De exemplu, printre evenimentele relatate se număra și cazul unui turist care a plecat fără să achite, pe ușa de la balcon, luând și cheia cu el sau al unora care au înlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescență.

Ce fac hotelierii

Cei mai mulți hotelieri declară că în cazul în care observă că a dispărut ceva, nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,33% dintre cazuri), în timp ce doar 26% dintre aceștia contactează clientul pentru a-și recupera obiectele.

Cei mai mulți țin totuși o evidență a clienților care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor.
Turistul căruia i se reclamă lipsa unor obiecte din cameră în care a fost cazat, refuză, de cele mai multe ori să recunoască, declară majoritatea respondenților, în timp ce doar 10 manageri au declarat că turiștii recunosc și restituie sau plătesc daunele.