Tichetele de masă. Ce avantaje aduc pentru firme și angajați

Care sunt avantajele tichetelor de masa (Foto: Shutterstock)
Care sunt avantajele tichetelor de masa (Foto: Shutterstock)

Acordarea tichetelor de masă și a tichetelor cadou, ca beneficiu extrasalarial, a devenit o practică tot mai des întâlnită printre angajatori, cu toate că rămâne opțională. Avantajele se simt de ambele părți: angajați motivați, cu putere de cumpărare mai mare, și angajatori care fac economie la buget.

După cum se arată într-o analiză realizată de eJobs, un al treilea jucător care câștigă este chiar piața muncii: în sectoarele de activitate în care astfel de beneficii le sunt oferite angajaților, crește considerabil productivitatea. Retailul, turismul, dar și numeroase alte industrii văd partea bună a unui astfel de beneficiu oferit angajaților și, astfel, nu au de gând să renunțe prea curând la idee.

La cine apelează angajatorii și ce câștigă ei

Potrivit studiilor realizate de compania Sodexo, unul dintre cei mai mari jucători pe piața tichetelor de masă din România, folosind un beneficiu extrasalarial de tipul tichetelor acordate lunar, un angajator se bucură de numeroase facilități fiscale și economisește 32% din buget. Câștigurile pe care și le asigură companiile vin din exceptarea de la plata taxelor salariale și o deductibilitate de 100%, pentru sumele acordate.

Nu în ultimul rând, crescând productivitatea, ca efect al acordării unor astfel de oferte angajaților, cresc automat și sectoarele care apelează la tichete de masă sau tichete cadou. Modelul vine din străinătate, unde există deja o tradiție mult mai veche în acordarea tichetelor și unde această practică s-a dovedit a fi un succes. Dincolo de avantajele economice, companiile investesc, astfel, în atragerea și fidelizarea angajaților, reușind să rămână competitive pe piață.

Avantaje pentru angajați

Pentru angajați, beneficiile sunt la fel de palpabile. Mai toate lanțurile de retail acceptă plata alimentelor cu tichete de masă, cea mai nouă variantă fiind utilizarea tichetelor electronice, de tip card, adaptate unei lumi din ce în ce mai digitalizate. Acest lucru înseamnă, în primul rând, că angajatul se poate bucura de comoditate și că are la dispoziție o ofertă foarte variată, de unde poate procura ceea ce îl interesează.

Apoi, utilizarea tichetelor influențează pozitiv puterea de cumpărare, nu doar pentru că bonurile de masă reprezintă un beneficiu extrasalarial de care orice angajat are nevoie, dar și pentru că, având o destinație bine definită și de mare utilitate – plata meselor zilnice – angajații sunt ajutați să își construiască mai bine bugetul lunar și pe cel zilnic, eliminând pierderile si ducând un stil de viață mai sănătos.

Tichetele electronice

Urmând trendul internațional, companiile care emit tichete de masă și tichete cadou sau de vacanță, oferă de ceva vreme și varianta pe suport electronic, la care marile lanțuri de retail, de exemplu, s-au adaptat rapid – folosind infrastructura existentă deja ca să susțină acest sistem de plată. Tichetele sunt distribuite angajaților sub forma unui portofel electronic, similar cardului bancar, cu alimentare realizată de către angajatori.

Deși ambele variante rămân în uz – tichetele de hârtie și cele electronice – cardul, utilizat pentru produse alimentare, aduce numeroase avantaje, pe care diverse companii le-au îmbrățișat imediat, dintre care cele mai importante sunt o eficientizare a timpului necesar distribuirii tichetelor în rândul angajaților și promovarea responsabilității sociale, prin renunțarea la hârtie.

Pentru angajatori, opțiunea beneficiilor extrasalariale sub formă de tichete de masă înseamnă optimizare și câștig în toate sensurile: financiar, uman și strategic.

Sursa foto: Shutterstock