Terenuri gratuite pentru antreprenori, într-un oraș din România

Autoritățile din Alba Iulia oferă gratuit terenuri, pentru investițiile mai mari de 1,5 milioane de euro, cu scopul de a-i încuraja pe potențialii antreprenori să își deschidă puncte de lucru în zonă.

De asemenea, investitoriii au posibilitatea de a achiziționa terenul dacă investițiile depășesc 5 milioane de euro.

Terenul gratuit se poate acorda unei firmei care investește cel puțin 5 milioane euro în active corporale fixe, acesta va putea fi vândut direct firmei, dar nu mai devreme de finalizarea investiției, la prețul pieței imobiliare, stabilit printr-o evaluare independentă.

Pentru această inițiativă luată în anul 2007, primăria Alba Iulia a pus la dispoziție parcele cu o suprafața de 30,21 de hectare în zona Drambar și peste 13,855 hectare în zona Ratu Mare.

Investitorii care doresc să beneficieze de terenuri gratuite, trebuie să prezinte o serie de informații legate de activitate firmei, numărul de locuri de muncă care vor fi create și prezentarea viitoarei investiții.

De-a lungul timpului,  Județul Alba a reușit să atragă peste 14 investitori importanți, care au ajutat la dezvoltarea municipiului Alba Iulia.

De exemplu, cea mai mare investiție privată din Alba Iulia a fost până acum de 30 de milioane de euro în fabrica de roți dințate VCST, iar în anul 2011 au fost investite alte 11 milioane de euro în fabrica de condimente Supremia, pe un teren de 50.000 de metri pătrați pus la dispoziție de Primăria Alba Iulia, care ulterior a fost achiziționat.

Printre companiile cu capital străin ce și-au stabilit sediul și au dezvoltat afaceri profitabile în județul Alba se regăsesc Kronospan, Bosch, Daimler, SEWS-R, Savinidue, Vest Industrial Products sau Ener Rom.

„Daca până acum ne-am concentrat mai mult pe partea de infrastructură, renovări și pe imaginea de ansamblu a orașului, a venit momentul să ne concentrăm eforturile în direcția atragerii investitorilor privați, care să aducă locuri de muncă noi pentru albaiulieni, venituri la bugetul de stat, renume pentru oraș” a declarat Mircea Hava, primar Alba Iulia.

De asemenea, Alba Iulia este singurul oraș din România care deține un manual de brand și un plan de dezvoltare până în 2024, ce cuprinde inclusiv strategii de atragere a turiștilor și a investițiilor cu capital străin. Totodată, Alba Iulia primește asistență tehnică pentru evaluarea planurilor de dezvoltare pe termen lung, a strategiilor și a proiectelor municipale din partea Băncii Mondiale.

 

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

output_UjjRiO