Taxa auto 2019. Mașinile pentru care se vor plăti cele mai mari impozite

FOTO: jarmoluk/Pixabay.com
FOTO: jarmoluk/Pixabay.com

Noua taxă auto de poluare va fi reintrodusă de anul viitor sub o altă formă. O echipă formată din specialiști din mai multe domenii lucrează la mai multe variante. Cu siguranță, taxa va crește în funcție de capacitatea motorului și nivelul de poluare. Prin urmare, mașinile vechi, care au motoare mari și sunt poluante, vor plăti cele mai mare impozite.

Acum se analizează cum să se plătească taxa auto. Una dintre propuneri este ca aceasta să fie achitată periodic la ITP, iar alta este să intre în impozitul pentru mijloacele de transport.

Inițial, un nou sistem de impozitare ar fi trebuit să fie introdus de la începutul acestui an, însă reprezentanții Ministerului Mediului au declarat că au vrut să analizeze foarte bine modul de aplicare pentru a nu mai încălca regulile UE, cum s-a întâmplat în cazul fostei taxe auto.

„Eu mi-am pus termen şi ştiţi că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o şi fac, ca undeva, până la sfârşitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor să ştim exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu.

Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate că perioadă de tranziţie 31 martie, ca lumea să se acomodeze pentru că aşa este normal”, afirma ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, într-o emisiune la Antena 3.

Cine lucrează la metoda de calcul pentru taxa auto 2019

Taxa auto 2019 va fi fundamentată pe mai multe studii și măsurători făcute de Agenția Națională de Protecția Mediului sau Institutul Național de Sănătate Publică. Se va apela și la specialiști din industria autovehiculelor și de la Registrul Auto Român.

„Nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie.

Ea trebuie să aibă la bază nu numai studii şi măsurători făcute cu ajutorul colegilor mei de la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului sau studii asupra impactului sănătăţii făcute de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar trebuie să avem alături de noi şi specialiştii din industria autovehiculelor şi de la RAR şi cei din domeniul punerii în circulaţie a unui astfel de autovehicul care poate să îngreuneze traficul rutier.

Este un cumul de factori care trebuie să concludă şi să găsim un optim, astfel încât să nu avem nicio fisură şi, în acelaşi timp, românul să înţeleagă că trebuie să plătească o astfel de contribuţie, pentru ce o face şi care sunt motivele şi să te stimuleze“, a explicat Gavrilescu despre taxa auto 2019.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.