Tânăra care face sute de mii de euro dintr-o afacere unică

FOTO: Adela Lazăr
FOTO: Adela Lazăr

Adela Lazăr, o tânără antreprenoare, a sesizat anul trecut o oportunitate de afacere după ce a fost modificată legea 249/2015. Potrivit noilor norme, companiile își pot îndeplini țintele de reciclare prin achiziția și reciclarea altor deșeuri decât cele proprii.

„Înainte, companiile își puteau îndeplini ținta de reciclare doar cu propriile produse. Acum, pot să-și îndeplinească această țintă cumpărând deșeuri de la firme de salubrizare, colectori, reciclatori, stații de sortare”, a precizat Adela Lazăr, pentru Businessmagazin.ro.

Așa i-a venit ideea să construiască platforma online deseuriambalaje.ro. Aici, cei care doresc să cumpere deșeuri îi pot oferta pe cei care vând.

Platforma conectează direct producătorii şi importatorii care pun bunuri ambalate pe piaţă cu firmele care se ocupă de reciclate şi colectare, cei care deţin deşeuri de ambalaje pentru care pot oferi trasabilitate.

Adela Lazăr a lucrat în mai multe companii de salubritate, iar din 2014 este expert independent al Comisiei Europene la Bruxelles pe zona de reciclare și pentru infrastructură de mediu.

„Am creat un spaţiu virtual în care să punem toţi actorii la masă, adică producătorii şi importatorii care au ţinte de îndeplinit şi cei care deţin deşeurile. Ei pot interacţiona virtual într-un spaţiu transparent, pornind de la un preţ stabilit. (…)

Noi nu doar îi punem faţă în faţă, ci le oferim şi servicii de suport. Fiecare tranzacţie se încheie cu un dosar de trasabilitate, iar fiecare dosar este verificat de una din echipele noastre. Dacă o companie doreşte, poate să mandateze o echipă de-a noastră pentru tranzacţionare, fie că este vorba de vânzare sau cumpărare“, a explicat antreprenoarea pentru Businessmagazin.ro.

Potrivit Adelei Lazăr, valoarea medie a tranzacţiilor realizate până acum pe platformă se situează între 13,6 milioane de lei şi 17 milioane de lei, cu un preţ mediu pe tonă de 800-1.000 de lei.

Pentru a fi acceptat pe platformă, un producător sau importator trebuie să plătească o taxă de membru de 300 de euro pe şase luni care-i oferă posibilitatea să liciteze oricând în acest interval asttfel încât să-şi îndeplinească ţintele, dar şi un comision de 5,7% pe tranzacţie finalizată cu succes.

Un calcul al celor de la Business Magazin arată că din momentul în care platforma a devenit activă, au fost percepute comisioane totale cuprinse între 170.000 și 210.000 euro. Antreprenoarea spune că așteaptă să treacă un an calendaristic pentru a face un calcul exact cu privire la profit.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.