Taiwanezii vor camioane românești. Contractul care ar putea resuscita uzinele Roman

FOTO: bizbrasov.ro
FOTO: bizbrasov.ro

Un contract de 12 milioane de euro a semnat Uzina Roman cu o companie din Taiwan. Uzina, care se află în insolvență de câțiva ani, trebuie să livreze aproape 100 de mașini de mare tonaj, potrivit Digi24.

Roman, care înainte de Revoluția din 1989 avea 26.000 de angajați, are acum 300 de muncitori.

De curând a câștigat o licitație cu Ministerul Apărării Naționale și urmează să fabrice 23 de camioane militare.

Uzinele Roman Brașov au produs autobuzul Urban Crosstown, 100% românesc, însă care va rămâne doar în stadiul de proiect pentru că niciun oraș din țară nu-l dorește. Autobuzul nu va mai apărea pe linia de producție pentru că proiectul a expirat deja.

„Am avea nevoie de o altă omologare, de o altă linie de producţie pentru motor, pentru că acum ni se impun normele EURO 6. Nu are sens, mai ales că nu avem comenzi. Autobuzul românesc s-a dovedit un eşec. Nimeni din ţară nu ne-a vrut. (…) Probabil că i-a speriat preţul. Adevărul e că preţul de catalog era de 120.000 de euro, cu aer condiţionat.

Înţeleg că, acum câţiva ani, în Bucureşti s-au cumpărat autobuze cu 180.000 de euro fără aer condiţionat. Eram prea scumpi, ce să mai….”, declara în urmă cu aproximativ un an, directorul Roman Brașov, Carol Rugacs.

Autobuzul Urban Crosstown are motorizare Diesel EURO 5 și o viteză maximă de 80 km/h. Podeaua este total coborâtă, are caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități şi sistem de siguranţă care nu permite plecarea autobuzului cu uşile deschise. Capacitatea este de 91 de persoane pe scaunde și în picioare.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.