TripAdvisor este unul dintre cele mai populare siteuri de turism, figurând şi în top 300 cele mai accesate pagini web din întreaga lume. Lunar, siteul este vizitat de aproape 300 de milioane de utilizatori.
Pe site apar peste 170 de milioane de cronici turistice, din sute de mii de destinaţii turistice de pe Glob. Însă, atunci când vine vorba despre Bucureşti, destinaţia numărul 1 nu este un muzeu sau un parc, ci o afacere privată condusă de o fată în vârstă de 25 de ani.
Turiştii care au vizitat Bucureştiul au recomandat intens un loc numit „Escape Rooms”, iar TripAdvisor a plasat acest interesant „loc de joacă pentru adulţi” în topul obiectivelor din Bucureşti.
Escape Rooms funcţionează în două camere ale unui hostel din centrul Capitalei. Prima cameră aminteşte de o baracă militară, iar scenariul gândit de fondatoarea afacerii spune că ai 60 de minute pentru a dezamorsa o bombă. Cea de-a doua cameră reconstituie o tablă de şah, misiunea celor din interior fiind una singură: evadarea.
Afacerea este deţinută de o tânără în vârstă de doar 25 de ani, Flavia Mândruţ. Ideea de a deschide o astfel de afacere în România i-a venit după o vizită în capitala Ungariei, Budapesta.
„Am fost cu mai mulţi colegi acolo şi am jucat Escape Room, pentru că în Budapesta jocul era deja cunoscut, era un trend stabilit. Atunci erau mai puţine, dar acum în Budapesta sunt câteva zeci de Escape-uri, pentru că e un business excelent. Daniele Colombo, acţionarul majoritar în companie, a decis că vrea să îl aducă şi aici, aşa că a intrat în parteneriat cu persoanele care deţineau acolo locaţiile şi aceştia au acceptat să ne organizeze două camere. A trebuit să mergem pe această variantă pentru că noi nu aveam experienţa necesară pentru a construi de la zero două Escape-uri. Asta se întâmpla prin luna aprilie, când i-am dat drumul”, spune Flavia într-un interviu pentru businessmagazin.ro.
Cum avea deja spaţiul, investiţia a costat în jur de 10.000 de euro. Acum, într-o lună bună, afacerea înregistrează un profit de 7-8.000 de euro, spune tânăra antreprenoare. Flavia are o explicaţie simplă pentru succesul de pe TripAdvisor: „Am rugat toţi clienţii să scrie review-uri despre noi şi astfel a ajuns atracţia numărul unu din Bucureşti”. Prezenţa în topul TripAdvisor aduce numeroşi clienţi străini în Escape Rooms. De fapt, clienţii de peste hotare sunt majoritari. „Iniţial ne-am bazat foarte mult pe clienţii hostelului, însă acum aceştia nu mai reprezintă o parte semnificativă a clienţilor. Hostelurile sunt destinate, în general, unor persoane cu venituri mai mici, cum ar fi backpackerii, iar aceştia nu au foarte mulţi bani pentru activităţi de genul ăsta. În acest moment cei mai mulţi clienţi ne vin de pe TripAdvisor, sunt străini care citesc despre noi şi vor să joace camerele. Mare parte dintre cei care au venit să joace şi-au adus ulterior şi prietenii”, spune Flavia.
Escape the room este un joc în care într-o perioadă limitată de timp căutând indicii ascunse, descoperind camera şi secretele din ea, folosind inteligenţa, ingeniozitatea şi imaginaţia trebuie să scapi din cameră.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: