Soluția găsită de o antreprenoare pentru clientele care comandau haine, le purtau și apoi le făceau retur

FOTO: Pexels/Pixabay.com
FOTO: Pexels/Pixabay.com

O antreprenoare, care deține o afacere în domeniul textilelor, a căutat o soluție pentru a elimina foarte desele situații în care clienții comandau haine, le purtau la diverse evenimente și apoi le trimiteau retur pentru a-și lua banii înapoi.

Aceasta i-a împărtășit soluția sa unei alte antrepenoare, care a cerut ajutorul pe Grupul Antrepenorilor din România, un grup de Facebook.

„Sunt curioasă cum procedati în situația în care un client încearcă să va returneze produse folosite/purtate/deteriorate? Ce poți face dacă cineva te-a reclamat fals la ANPC?”, a fost întrebarea pusă de o antreprenoare pe grupul amintit, potrivit adevarul.ro.

Antreprenoarea care i-a răspuns e în domeniul vânzărilor online de textile de peste 10 ani.

„În ultimii 3 ani problemele cu produsele returnate la modul nesimțit: spălate/purtate și pusă eticheta la loc începuse să fie un procent foarte mare. După fiecare festival primeam zeci de colete cu produsele înapoi. Fiindca erau spălate, doar mirosul făcea diferența și era greu să mă cert cu ele”, a povestit femeia.

A sunat chiar la ANPC pentru a primi consiliere, iar o inspectoare i-a oferit soluția.

„M-a sfătuit să fac un proces-verbal cu explicațiile și trei persoane din afara firmei să semneze că au constatat faptul că produsul miroase /e spălat/purtat. Și acum așa procedăm, când refuzăm, menționăm în scris că se face și acest proces-verbal cu semnăturile. Nu vreți să știți câte cliente au sunat înapoi să își ceară scuze și că renunță la retur, auzind termenul de proces-verbal.

Ele au impresia că este ceva cu care pot fi amendate etc. Și așa cred că în ultima jumătate de an am redus această practică la aproape 0%. Da, sunt retururi simple, în care clientul poate face asta fără explicații, își plătesc singuri curierul de returnare”, a adăugat antreprenoarea.

Aceasta mai spune și că unii clienți profitau de faptul că returul era gratuit și țineau blocate mai multe produse aproximativ două săptămâni.

„Pentru că și oferirea gratuității la retur crescuse rata de retur. Comandau de exemplu la 2-3 zile mai multe produse, unele doar măsuri diferite ca să le poată proba și apoi le dădeau înapoi și fără să oprească ceva. Sau poate din 10 produse doar 1 și apoi ne țineau cu marfa blocată și două săptămâni până o trimiteau înapoi.

Poate că mulți consideră că nu iți fidelizezi clienții așa, însă eu ca și client în online, nu mă deranjează dacă un site de unde comand are această politică. Fiindcă sunt un client serios. Așa că prefer mai puține comenzi cu rata de ridicare și returnare bună. Decât să plătim transporturi și să rămânem cu produse care nu le mai putem vinde”, a mai spus aceasta.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.