Ce sloganuri au candidații la alegerile parlamentare din decembrie

Sloganurile electorale la alegerile parlamentare sunt aproape la fel de slabe ca și unii dintre candidați. Foto: turnulsfatului.ro
Sloganurile electorale la alegerile parlamentare sunt aproape la fel de slabe ca și unii dintre candidați. Foto: turnulsfatului.ro

Alegerile parlamentare din 11 decembrie se apropie, iar partidele se luptă pentru favorurile electorale prin sloganuri și imagini cel puțin bizare.

În acest articol nu vom include absolut toate partidele care sunt înscrise în cursa pentru Parlament, însă dorim să vă oferim o imagine cât mai completă a scenei politice românești în miez de campanie electorală.

Începem cu ALDE, Alianța Liberalilor și Democraților, care îl are ca vârf de lance pe Călin Popescu Tăriceanu. Sloganul lor: Redăm România românilor.

În paralel, ALDE mai folosește pe afișele electorale și deviza: ”Îndrăznește mai mult”. Rămâne de văzut dacă partidul va obține peste 5% din voturi, pragul de intrare în Parlament.

Partidul Social Democrat, care deține, în prezent, cele mai multe scaune în Parlament, vine cu propunerea: ”Îndrăznește să crezi în România”.

psd

Este o continuare firească a comunicării social-democrate, care, la alegerile prezidențiale din 2014 s-a prezentat cu sloganul: ”Mândri că suntem români”.

La precedentele alegeri parlamentare, cele din 2012, care au fost câștigate de alianța USL, au votat 7,4 milioane de români, din cele 19 milioane de cetățeni cu drept de vot.

PNL, care s-a transformat de atunci într-un rival vocal al partidului condus de Liviu Dragnea, a împrumutat, inițial, sloganul PSD.

”Îndrăznește să crezi în România condusă de oameni cinstiți”,pnl titrau liberalii, care își concentrează comunicarea pe asocierea cu premierul Dacian Cioloș.

PNL și-a modificat sloganul în ”România înainte”, lansându-și candidaturile în Piața Revoluției, pe tonuri de muzică tradițională românească, precum „Cine iubește și lasă” sau „Fetele de la Căpâlna”.

Cu toate că susține că are o listă ”curată” a candidaților, în rândurile liberalilor se află destul de mulți politicieni cu ”experiență”, mulți făcând parte din vechile administrații.

Partidul România Unită țintește voturile naționaliștilor și tradiționaliștilor. După ce au realizat o campanie de Black Friday, în care membrii PRU cu posibilități financiare au oferit telefoane de Vinerea Neagră, partidul condus de Bogdan Diaconu și-a declarat clar intențiile la alegerile din 11 decembrie.

”Principalul obiectiv al PRU este să prească două forțe antinaționale care îl susțin pe Dacian Cioloș: Uniunea Sabotați România și Partidul Antinațional Liberal”, preciza liderul grupării politice.

Uniunea Salvați România, o extindere la nivel național a Uniunii Salvați Bucureștiul, construită în jurul lui Nicușor Dan la alegerile pentru Primăria Capitalei, câștigate clar de Gabriela Firea, de la PSD, vine cu propuneri proaspete pentru Parlament.

”În sfârșit, ai cu cine!” este sloganul USR, care s-a asociat, asemenea liberalilor, cu Dacian Cioloș, atrăgând mai mulți membri ai cabinetului ”tehnocrat”.

Elena Udrea, candidat independent, a lăsat în urmă sloganul ”Bună pentru România”, pe care l-a folosit în alegerile prezidențiale din 2014, și a trecut la deviza: ”O femeie cât zece bărbați”.

”În toată activitatea mea politică, am demonstrat că sunt o femeie puternică, determinată şi, poate cel mai important, curajoasă. Mai mult decât foarte mulţi auto-intitulaţi bărbaţi din politică”, preciza Udrea pe Facebook, unde a postat și acest inedit afiș electoral.

Elena Udrea - afiș electoral alegeri parlamentare 2016

Partidul Mișcarea Populară, care este cârmuit de Traian Băsescu, are drept slogan ”Luptă pentru România!”

UDMR, care a reușit mereu, după Revoluție, să intre în Parlament,udmr cu ajutorul voturilor comunității maghiare,
propune o campanie cu tente separatiste.

”Salvăm Clujul de București” sau ”Salvăm Oradea de București” sunt doar două dintre mesajele afișate de UDMR în marile orașe din Transilvania. Reprezentanții uniunii maghiarilor spun că este un îndemn la descentralizare, partidul pledând pentru păstrarea taxelor colectate pe plan local și declarându-se împotriva folosirii lor pentru ”îmbogățirea Capitalei”.

Singurele materiale de campanie sunt afișele electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm pe 350 mm, pliantele, broșurile, articolele plătite în ziare și pe internet.

Potrivit datelor emise de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), numărul alegătorilor înscriși în Registrul Electoral, inclusiv cetățenii care vor împlini 18 ani până la data de 11 decembrie, este de 18.906.721. Pentru scrutinul din 11 decembrie și-au depus candidaturile 6.477 de persoane – 4.251 pentru Camera Deputaților și 2.226 pentru Senat.

Suma totală alocată de Guvern pentru organizarea alegerilor parlamentare este de 227,7 milioane lei, fondurile necesare fiind prevăzute, pe categorii de cheltuieli, în bugetele Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Ministerului Afacerilor Externe (MAE), Autorității Electorale Permanente (AEP), Serviciului Român de Telecomunicații (STS), Institutului Național de Statistică (INS).

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.