Singurul pasager care e în viață după prăbușirea avionului din Etiopia

FOTO: Facebook/Antonis Mavropoulos
FOTO: Facebook/Antonis Mavropoulos

„M-au dus la secția de poliție de pe aeroport. Polițistul mi-a spus să nu protestez, ci să-i mulțumesc lui Dumnezeu că am fost singurul pasager care nu s-a îmbarcat pe cursa ET302, care s-a prăbușit”, scrie Antonis Mavropoulos pe Facebook.

Președinte al ONG-ului „International Solid Waste Association”, grecul Mavropoulos trebuia să ajungă la Nairobi, pentru reuniunea anulă a Programului de Mediu al ONU. Însă a ajuns la poarta de îmbarcare cu două minute după ce a fost închisă. „Ziua mea norocoasă”, a scris Antonis Mavropoulos pe Facebook și a postat și o poză cu biletul de avion.

Deși a insistat să fie lăsat să ajungă la avion, angajații aeroportului i-au interzis. Și-a luat imediat bilet pentru următoarea cursă, însă nu a ajuns să se îmbarce nici în această aeronavă. Polițiștii i-au explicat că este singurul pasager care a rămas în viață și au fost nevoiți să îl chestioneze.

„Mi-au spus că nu mă pot lăsa să plec până nu îmi verifică identitatea, motivul pentru care nu m-am îmbarcat, etc.”, mai scrie acesta pe Facebook.

Avionul aparținea companiei Ethiopian Airlines și făcea legătura dintre Addis Abeba și Nairobi (Kenya). S-a prăbușit la câteva minute de la decolarea de pe Aeroportul Internațional Bole.

CNN a prezentat declarația unui martor care ar fi văzut fum ieșind din aeronavă, înainte ca acesta să se prăbușească. 157 de oameni, toți cei din avion, au murit. Pasagerii erau din 30 de țări.

O groapă adâncă de 10 metri și lată de 50 de metri s-a format în urma prăbușirii avionului Boeing 737 MAX. Este al doilea avion de același tip care se prăbușește în doar șase luni.

În luna octombrie a anului trecut, un avion Boeing 737 MAX al companiei Lion Air s-a prăbușit în Indonezia, la scurt timp după decolare. Toți cei 189 de oameni aflați la bord au murit.

Ambele accidente aviatice sunt investigate cu atenție și de reprezentanții companiei care a produs avioanele. Deocamdată nu ar exista similarități între cele două accidente.

Însă, până ce vor fi prezentate concluziile accidentelor, mai multe companii aeriene au decis să țină la sol avioanele model Boeing 737 MAX 8.

Boeing a construit peste 350 de avioane tip 737 MAX, iar pe lista de comenzi sunt peste 5.000. Câteva dintre ele ar urma să ajungă și în România.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.