Serviciul telefonic care îi ajută pe părinții români să își trateze copiii acasă

Un call-center non-stop care oferă, la orice oră, sfaturi medicale părinților îngrijorați de starea de sănătate a copiilor devine tot mai popular în România.

Povestea Peditel 1791 a început la Cluj, în urmă cu trei ani. În prezent, serviciul este disponibil la nivel național, fiind inspirat după un model american. La apeluri răspund 11 medici cu competențe pediatrice, scrie Adevărul.

Până acum, specialiștii au răspuns la 43.000 de apeluri în legărură cu problemele de sănătate ale copiilor, totul de la febră, răceli, dureri sau accidentări.

”Cu Peditel am încercat să reactivăm, să reluăm legătura firească care trebuie să existe între medic şi părinte în ce priveşte în primul rând comunicarea“, a precizat Cristina Grigore, directorul executiv al Fundației Părinți din România, pentru sursa citată.

În SUA există 16 call-center-uri în spitale private, care ajută la trierea la telefon a urgenţelor.

Modelul a fost aplicat și în România, iar aproape trei sferturi dintre apelurile primite în cei trei ani de existență au fost încheiate cu un sfat medical aplicabil acasă, evitând astfel un drum la spital sau clinică.

”Este foarte important să înţeleagă oamenii că noi nu suntem o alternativă pentru 112. Noi suntem sunaţi atunci când părintele constată că are o problemă medicală care este non-urgenţă“, a explicat Cristina Grigore.

În prezent se dorește extinderea serviciului pentru o a doua linie de gardă, care va include alți 11 medici. Se caută fonduri și pentru prelungirea actualului serviciu. Sunt necesari 700.000 de lei, însă momentan s-au strâns doar 15.000 de lei.

Peditel are 26 de protocoale medicale ce respectă ghidurile internaţionale la nivel medical, în special pentru copilul mic, adică până la 5 ani, dar sunt preluate și problemele gravidelor sau ale copiilor mai mari.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.