Se cere o lege pentru protejarea profesorilor: „Sunt umiliți, jigniți, scuipați sau loviți”

poliția DNA achiziții
FOTO: Ionuț Fantaziu/GreatNews

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) cere senatorilor să introducă de urgență în dezbatere și la vot un proiect de lege care se referă la protejarea personalului didactic. Sindicaliștii spun că sunt foarte multe școli în care profesorii sunt umiliți, jigniți, scuipați sau loviți, iar numărul incidentelor în care angajați din rândul personalului didactic au căzut victime s-au înmulțit.

Reprezentanții cadrelor didactice spun că e vorba de un fenomen care ia amploare, iar legile fie nu se aplică, fie au lacune. Liderii FSLI mai spun că dacă această lege va intra în vigoare, va fi „un scut de protecție” pentru cadrele didactice, iar școala va fi o instituție sigură, în care să se desfășoare un act educațional de calitate.

„Solicităm tuturor parlamentarilor României să trateze cu seriozitate maximă această problemă a siguranţei din şcoli! Mulţi dintre d-voastră sunteţi părinţi sau chiar bunici. Vreţi şcoli în care există pericol, violenţă, abuz psihic, ameninţări, limbaj neadecvat? Noi credem că nu!

Faceţi ceva, pentru că aveţi toate prerogativele prin care puteţi schimba realitatea, oferind o soluţie acestei probleme grave cu care se confruntă cadrele didactice!”, transmit liderii sindicali sindicaliştii.

FSLI mai spune că, în cazul în care va fi nevoie, va strânge semnături în toate școlile din țară, pentru susținerea acestui proiect de lege.

Ce prevede proiectul de lege:
„Personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar beneficiază, în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, de protecţia acordată similar funcţiilor de autoritate publică
Art. 2. În aplicarea prevederilor art. 1, personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control se bucură de:
a) respect și considerație față de persoana sa şi față de profesie din partea beneficiarilor primari, secundari şi terţiari ai educaţiei, precum şi din partea celorlalți salariați ai unității;
b) un climat de ordine, disciplină și respect, în timpul desfăşurării actului educaţional în contexte formale, nonformale şi informale;
c) autoritatea de a lua decizii oportune, care să îi permită să mențină un mediu adecvat în timpul procesului de predare-învăţare-evaluare, dar și pe parcursul desfășurării de activități extrașcolare;
d) susținerea părinților sau reprezentanților legali ai beneficiarilor primari ai educației, în realizarea actului educaţional;
e) dreptul de a aplica sancţiuni disciplinare beneficiarilor primari, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ;
f) protecție juridică adecvată pentru îndeplinirea sarcinilor;
g) sprijin și implicare din partea autorităților, inclusiv a celor care au atribuții în domeniul învățământului, pentru asigurarea tratamentului, consideraţiei şi respectului cuvenit funcției, în raport cu importanța socială și sarcinile specifice;
h) beneficiul campaniilor desfăşurate la nivel național și local, de către autoritățile administrației publice, pentru creșterea consideraţiei și prestigiului social”.
Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.