Schimbare importantă anunțată de Facebook: Eliminăm articolele cu titluri exagerate

Facebook a anunțat o ofensivă împotriva celor care păcălesc utilizatorii prin titluri și imagini înșelătoare pentru a-i atrage să dea click și să ajungă pe site-urile lor. Cei de la Facebook au introdus noul algoritm de ieri și spun că în News Feed vor fi plasate din ce în ce mai puține astfel de știri cu titluri exagerate.

Managerul echipei care se ocupă de Newsfeed la Facebook, Adam Mosseri, a dat și un exemplu de titlu înșelător care va fi „ascuns”: „Un bărbat a sărit într-o piscină cu un aligator. N-o să-ți vină să crezi ce s-a întamplat!”.

Un alt exemplu a fost o știre despre o cântăreață celebră. În titlu se promiteau detalii despre hainele pe care le-a purtat la o gală, însă „după ce dai clic in text se spune că ea nici măcar nu a mers la gala respectivă”.

Cei care au lucrat la modificarea algoritmului au clasificat zeci de mii de titluri în categoria „clickbait”, potrivit reprezentanților Facebook.

„Cu cât este mai mare procentul de titluri din domeniu sau de pe o pagină web care sunt clickbait, cu atât această schimbare de algoritm îi va afecta mai mult”, a mai adăugat Adam Mosseri, potrivit The Verge.

Potrivit unor studii Facebook, mulți dintre utilizatori se plâng de conținuturile cu titluri exagerate, însă foarte mulți dau și click pentru a citi respectivele articole.

Scopul celor care postează astfel de articole este de a atrage cât mai mulți internauți pe site-urile lor web pentru a-și crește veniturile din publicitate.

TOP 20 Cele mai ciudate căutări pe Google

Trei tineri din România au câștigat o importantă competiție organizată de Microsoft

 

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.