Salariu în România: 15.000 de euro pentru 112 minute lucrate

FOTO: bilaleldaou/Pixabay.com
FOTO: bilaleldaou/Pixabay.com

Corpul de Control al fostului premier Mihai Tudose a scos la iveală mai multe nereguli în activitatea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) în ultimii patru ani. Potrivit raportului de control, între 2013 și 2015 nu s-a investit niciun leu în infrastructura aeroportuară, deși anual s-au alocat fonduri cuprinse între 200 și 270 de milioane de lei.

De exemplu, în 2016 și 2017 s-au cheltuit sub 1% din banii alocați. În raport se mai arată că sunt probleme la ambele piste ale aeroportului Henri Coandă. Una dintre ele nu poate fi folosită pe o lungime de 1.200 de metri, iar cealaltă are nevoie de reparații capitale. De asemenea, e nevoie de lucrări la căile de rulare și spațiile de staționare destinate aeronavelor.

În raportul fostului Guvern mai apar și numele unor angajați care au muncit foarte puțin, însă ar fi încasat venituri foarte mari. De exemplu, o angajată care a lucrat un an și jumătate (18 luni) la Aeroportul Otopeni doar 112 minute a fost plătită cu echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.

O altă gaură în buget constatată de inspectorii Guvernului este reprezentată de costurile cursurilor de școlarizare pentru personal. Acestea s-au ținut în cele mai exotice destinații, precum Las Vegas, Sydney, Bangkok, Tokyo, Auckland sau Kuala Lumpur.

Aproape 810 milioane de lei au fost veniturile CNAB, care administrează aeroporturile Otopeni şi Băneasa, în primele nouă luni ale acestui an, cu 20,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016. De asemenea, profitul brut înregistrat în perioada ianuarie — septembrie 2017 a fost de 320 milioane lei, cu 34% ori mai mare faţă de aceeași perioadă din 2016.

Potrivit unui comunicat al CNAB, dat anul trecut, acest rezultat s-a datorat în primul rând veniturilor din exploatare obţinute în urma creşterii traficului aerian de pasageri, dar şi a acţiunilor de optimizare a activităţii aeroportuare întreprinse începând cu al doilea trimestru al acestui an.

În ciuda acestor cifre, investiţiile pentru extinderea aeroportului Otopeni, care a devenit în ultimii ani supraaglomerat, întârzie să apară. Potrivit reprezentanţilor CNAB, aeroportul a avut în 2016 un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar anul trecut, conform oficialilor companiei, ar fi depășit aeroportul din Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.

FOTO: bilaleldaou/Pixabay.com

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.